27 januari.

Herregud redan den 27e då har ju snart hela januari swischat förbi. Den längsta, tyngsta månaden på året har gått i ett kick. Det blev ännu en galen morgon idag. Jag var som vanligt trött när jag vaknade men la mig rätt tidigt igår kväll. Jonas körde till Hjortsberga för att hämta Lovisa och hennes kompis så när Talang var slut på tv gick jag och la mig tillsammans med Linnea och Saga. Så det var ändå rätt okej när jag vaknade. Jag tror jag sov ganska djupt när jag sov i natt för jag har drömt mycket. Och jag blev inte väckt så jättemånga gånger under natten. Bara 3- 4 kanske. Och tanken på att det var lördag kändes fin. Jag gjorde iordning frukost till mig och småtjejerna, hämtade in tidningen och satte oss i soffan för en mysmorgon. Jag älskar frukost. Det är typ så att jag kan längta efter det när jag lägger mig på kvällen. Men bara en liten bit in på frukosten skulle Linnea göra något och Saga behövde hjälp på toan och vi lämnade bordet. Men eftersom jag visste att katterna var inne ställde jag min skål med musli på diskbänken först. De äter allt de ser. Att jag serverat dem två portioner innan jag gjorde vår frukost spelar ingen roll. Och jag har blivit vansinnig på dem så många gånger när de varit på vår frukost medan jag varit och väckt barn. Tror ni det hjälpte att jag satt min skål på diskbänken. Nej det gjorde det inte. När jag kommer ut i köket står Majken och slickar i min skål. Och jag blev vansinnig. Riktigt vansinnig. Om vi säger som så att Hampus vaknade när jag vrålade kattjävel ända från tårna upprepade gånger förstår jag hur jag skrek. För Hampus vaknar inte ens om himlen faller ner. Katten sprang upp och gömde sig och jag som hade tagit den sista muslin fick ställa mig och koka gröt istället. Barnens nutellamackor hade dock lämnats orörda. Men efter det var känslan av mys och lugn över. Jag la mig 10 minuter efter frukosten och andades sen gick jag upp och laddade en maskin tvätt och gjorde en liten fruktsallad till mig och de små och drack en kopp kaffe med Jonas. Han hade varit ute med hunden och kom hem lagom efter mitt utbrott på katten. Jag avskyr när dagen börjar så. Det är lätt att hela dagen blir förstörd. Fast efter lunch åkte vi till Växjö och ikväll har vi haft grillpremiär. Nu ser de små på Lasse-Maja på tv. Och Jonas på hockey, HV ligger under så nu är det hans tur att vråla och vara vansinnig. Själv tycker jag det är skönt att det är lördag med de små bredvid mig som knaprar lördagsgodis så det låter som att tänderna ska ryka. Och jag som är nyduschad med myskläser, choklad och ett glas vin.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0