Tack gud för helgen.

Himmel vilken tur att helgen finns, hur skulle vi annars överleva. Synd bara att den går så fort. I fredags hade jag lagt mig tillgänglig på jobb men fick inget. Så jag var hemma och åt ädelost och drack vin och pussades med min man istället. Hampus och Lovisa följde med kompisar efter skolan och kom inte hem förrän 22 och 23. (Lovisa var dock hemma och kastade in sin väska vid 19 tiden  för att sedan rusa vidare till fritidsgården) så vid kvällsmaten hade vi bara tre barn hemma. Igår tog vi det lugnt hela dagen. Vi sov länge. ( inte Jonas som fick gå ut med hunden vid sju). Men jag och småtjejerna låg länge och åt inte frukost förrän efter 10. Efter lunch bakade Jonas kolakakor med dem. Vi hade tänkt gå på picknick men det bara regnade och regnade . Så sen sov vi middag istället och åkte ner till Ica tillsammans bara för att ha nåt att göra. Lovisa hade en kompis här nästan hela dagen. De städade bland annat hennes rum. Vilket alltid är välbehövligt. Sen på kvällen grottade vi ner oss i soffan och åt godis och chips. Klockan åtta var det beckmörkt. Jag försöker se tjusningen i det. Folk verkar älska regn och mörker filtar och levande ljus men jag känner bara tänk om det vore sol och ljust istället så man kunde ta en tur på cykeln eller en promenad med barnen för att titta på lamm och höns istället efter kvällsmat och lördagsgodis.
 
Idag har vi varit på gympa för andra gången jag och Saga och hon tycker det är jättekul. Så söndagens långsamma lata morgnar är nu borta. Men det är det värt så länge vi har lördagen. Idag fick jag mejl att Linnea som stått på kö till gymnastiken har fått en plats och ska börja imorgon. Ikväll har jag lagt mig tillgänglig för jobb men verkar inte få nåt så nu tror jag att jag sover lite middag med Saga istället som somnat middag eller gär jag upp och bakar söndagsfika så får jag hoppas på jobb nästa vecka istället. Det går alltid i vågor det där. Ibland blir jag erbjuden mycket mer än jag kan ta. Och nu har jag inte fått nåt alls på de tre senaste turerna jag satt upp mig på. Men jag har lärt mig att man får ha is i magen.
 
Kolakakorna fick gott betyg.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0