Tänk om det fanns ett piller.

Tänk om det fanns ett piller som kunde ersätta förlorad sömn. Ett piller som gjorde en pigg fast man inte sovit. Inatt har vi haft ännu en jobbig natt. Jag bestämde mig för att kolla klockan varje gång vi vaknar bara för att se hur mönstret ser ut. Saga somnade ca 22 och jag lite efter 23. Klockan 1.40 vaknade hon första gången men somnade om fort igen. Klockan 2.20 vaknade jag av att katten rev på dörren och ville gå ut. Klockan 3.15 ville Saga stiga upp och kissa. Nästa gång jag orkade titta på klockan var hon 5.50 och jag tänkte yippie vi kan sova en timme till innan vi ska upp. Men från 3.15 till 5.50 hade vi varit vakna två gånger till men då var jag så trött att jag inte orkade lyfta mobien för att se var klockan var. Jag avskyr att inte få sova om natten. Och allt jag önskar i livet just nu är att få sova. Jag börjar må riktigt dåligt av sömnbristen nu det är ju dock snart 3 år och tre månader sedan jag sov en hel natt sist. Idag har Saga inte sovit middag för vi har varit i Växjö på utvecklingssamtal så det hanns inte med. Det resulterade i att hon somnade redan kvart i sju. Nu är jag rädd att hon ska vilja gå upp typ mitt i natten...Egentligen borde jag lägga mig nu för det längsta sammanhållande sovpasset brukar vara det första. Då kan det hända att hon kan sova tre timmar i sträck och vid nåt enstaka tillfälle till och med fyra. Men jag skulle så gärna se ett program på tv ikväll som är mellan 20 och 21. Att leva utan att dö med Peter Jihde som programledare. Ikväll ska jag dock se till att den som lägger sig sist ser till att katten är ute. För jag hatar att vakna av ljudet som liksom rasslar och smäller när den river på dörren. Det får adrenalinet att pumpa i kroppen och när jag varit uppe och släppt ut den tar det ofta flera timmar att somna om igen och den proceduren och sömnförlusten känns så onödig när jag sover så extremt dåligt ändå. Efter jul är det tänkt att Saga ska börja förskolan och att jag ska hitta ett jobb då funkar det inte att jag går runt som en zombie som har noll närminne och är helt förvirrad. Om tomten finns då önskar jag mig sömn i julklapp en jävla massa sömn. För jag vill så gärna bli pigg igen, få ork och lust att göra saker. Okej om jag behöver vakna en eller två gånger per natt det klarar jag nog ett eller ett par år till. Men som det är nu så vet i fasen. På sommaren och våren går det lättare då kompenserar solen och ljuset lite men nu när det bara är mörkt då är jag så förtvivlat trött. Hit med ett piller . Tack. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0