Picknick.

Jag lovade Linnea och Saga att vi skulle gå på picknick till hembygdsparken ikväll. Typ i samma sekund som jag uttalat meningen försvann solen och plötsligt var himlen jämngrå. Men vädret struntade de såklart i. Hade jag sagt picknick så ville de gå på picknick. Så medan Hampus såg efter tjejerna cyklade jag ner till Ica och köpte lite mat att ta med. Hela ligan utom Sofie som skulle på sånglektion följde med. Hampus, Lovisa och Linnea cyklade först. Jonas cyklade direkt från tåget när han kom från jobbet.  Och jag och Saga gick med en välpackad vagn. Tur ändå att man har den för det går att lasta mycket där under. Både picknickfilt, assietter och glas, mat och dryck. Jag hade med scones och tonfiskröra, pannkakor, köttbullar och brieost och Jonas hade köpt lite kyckling på Ica.  Det var lite molnigt och kyligt när vi började äta. Men efter en stund sprack solen igenom och det blev en riktigt vacker kväll. Alla höll sams och lekte. Ibland är de allra enklaste medlen de bästa. Typ ett par grytor lite jord och vatten sen är barnen sysselsatta.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0