20 maj.

 
Vi vaknade inte förrän halv tio idag jag och Saga. Och då sov alla andra fortfarande. Det var en fantastisk försommardag igår. En försommardag som mer påminde om en het juildag så vi satt ute på altanen till klockan var sen. Jag och Saga gick in strax efter 23 och innan Linnea kom in i säng var klockan nästan 00. Så det var skönt att få lite sovmorgon. När vi gick ut för att äta frukost på altanen idag var dagen redan riktigt het. Och så fortsatte det till i sen eftermiddag då det blev kalla vindar och moln. Men fast att jag älskar värme och sol och att slippa frysa så är det kanske bra att det bromsar upp lite igen. För vi vill ju ha sommar i juli när det är semester och ledigt och det känns som att om det är för fint nu så  kanske resten av sommaren regnar bort.
 
Fredag förmiddag. Saga och jag går till lekplatsen. Hon öppnar affär och säljer köttbullar till mig. 
 
Eftermiddag. Barnen vill ha svalka. Vattenstrilen är sönder och dessutom är det vattningsförbud så baljan får duga.
 
 
18.30. Vi tar en fördrink medan vi väntar på att Jonas ska bli färdig vid grillen. Barnen dricker Coca Cola och jag dricker rosé. Det känns som en dröm att sommaren är här igen.
 
Lovisa och Hampus har kommit på en ny variant av kasta gris. De blir värsta ovänner varje gång de gör den. Så snart vill nog grannarna att vi flyttar. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0