Åttonde juni.

 
Igår kom regnet. Det var som om himlen öppnat sig. Ett ilsket hårt och kallt regn och virvlande vindar var vad vi vaknade till. Och så fortsatte det till långt in på dagen. De säger att det ska regna i en vecka nu. 
 
Lovisa hade tur med sin tjej-fest för i måndags kväll var det fortfarande fint väder och de kunde vara ute hela kvällen. För en stund var jag rädd att vi skulle behöva ställa in allt för framåt eftermiddagen visade det sig att Sofie som haft högt blodsocker sen dagen innan började må dåligt och när jag sa att hon måste mäta med ketonmätaren också så hade hon ett väldigt högt ketonvärde. Vi blev rädda och jag ringde Jonas och förberedde honom på att kanske  åka in till sjukhuset. Jag ringde 1177 för att få numret in till barnavdelningen. Jag fick prata med en sköterska som skulle höra av sig när hon pratat med läkaren. Under tiden bytte jag Sofies insulinnål och det var nog den gamla nålen som inte funkat riktigt och var boven i dramat. När de ringde upp från sjukhuset igen hade blodsockret gått ner till 11 så då vågade vi börja andas igen. För när det gått neråt gick även ketonerna tillbaka. Men jag hann svära en förbannelse över diabetes flera gånger under de där jobbiga timmarna. Jävla skitdiabetes.
 
Klockan 18 kom Lovisas gäster. De blev ett litet gäng på sju. Det verkade som om alla var nöjda och glada med kvällen. Det lät så iallafall. 
 
I tisdags var det svenska flaggans dag. Jag var lite trött men vi gick till lekplatsen en stund på förmiddagen sen klockan fyra började jag att jobba. Jag jobbade även i går kväll. Ikväll är jag ledig men imorgon är det dags igen. Sen på lördag måste vi försöka komma in till stan för att köpa lite skolavslutningskläder åt dem av barnen som vill ha. Men det där med skolavslutning känns ganska avlägset nu när det typ blev höst igen.
 
 Saga och Linnea stod och spanade när Lovisa öppnade paketer. Saga ville gå ut men vågade inte. Linnea ville gå ut men fick inte.
 
Nationaldagen.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0