Tisdag eftermiddag.

Jag steker krabbelurer och vänder dem i socker och kanel till mina små sockergrisar. Jag lyssnar på hur Anders Wendin sjunger Tro på varann och han gör det bra. Jävligt bra. Så där att det gör ont och man vill gråta. Och jag tänker att tron är viktig. En dag ska jag tro på mig igen. En dag ska jag bära huvudet högt och tänka att jag är bra. Iallafall tillräckligt bra för jag tror jag vet hur man lagar ett självförtroende som gått sönder. Sen sjunger vi vidare till Sabina säger. Och tjejerna skapar kaos. Och jag skapar kaos och bränner några av mina krabbelurer. Och katten vill ha mat och hunden skäller på en skugga och ikväll är det dags för terminens sista föräldramöte. Och livet snurrar på och om 19 dagar är det jul.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0