22 december.

 
 
Julen är på gång även fast det idag nästan kändes mer som vår än vinter när jag cyklade iväg för att göra lite ärenden som att kasta skräp på återvinningen, lämna tillbaka biblioteksböcker och hämta ut varor på apoteket. Snön som legat ganska länge nu har börjat smälta bort och solen gjorde dagen ljus.
 
Jonas åkte in för att köpa vad vi tror är de sista julklapparna idag. Vi blev tvugna att komplettera lite för att vi inte fick det vi beställt på Adlibris. Annars trodde vi att han var inne sista vändan inför denna julen förra veckan. Förr- förra helgen var vi inne tillsammans och köpte lite klappar. Det var första gången på fyra år som vi båda åkte. Denna månaden har barnen varit sjuka mycket. Det började med Saga sen blev det Linneas tur och efter det Lovisa och Hampus. Så de var hemma en hel vecka från skolan. De hade dock tur att det var just den veckan som musikhjälpen gick på tv.
 
Igår slutade barnen skolan och igår kväll gjorde vi korv. Idag ska all maten handlas hem och eventuellt gör Jonas och Linnea köttbullarna ikväll. Och jag håller på att städa. I år har Lovisa slagit in nästan alla paketen åt syskonen. Tur det för jag typ avskyr att slå in paket men hon tycker det är jättekul. Dagarna går och vi har kokat knäck tre vändor, ätit upp nästan alla lussebullar och varit på mängder av läkarbesök. Snart är både jul och december över och årets tyngsta månad väntar. Jag är verkligen inte vän med januari. Och inom mig är det lite svajigt ändå. Igår kom det något ledset över mig först undrade jag vad det var och varför. Men sen förstod jag. Det var nog en låt som betyder mycket för mig som utlöste det. Och det är kanske så det ska vara. Det går inte över på en sekund. Det går inte över på en månad. Det finns där inom mig. Ibland känns det mer.
 
Nu ska jag städa vidare. Behövde bara en kaffepaus. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0