2017 listan.

 
 
Tänkte jag skulle sammanställa året i en liten lista. 2017 blev typ ett rövår för mig. Egentligen är jag kanske lite negativ för inga stora hemskheter har hänt. Inte ens några små hemskheter. Ingen har dött och ingen har fått veta att de har en obotlig sjukdom. Så vad tusan klagar jag på. Jag kan dock med gott samvete klaga på sommaren. På de långa värmeböljorna som uteblev. Jag saknade att hänga vid sjön dag efter dag och svettas. Och så klagar jag för att jag varit så trött. 2017 hade jag hoppats att sömnen skulle återvända. Men nej över tre år utan en enda hel natts sömn satte sina spår.
 
Fast visst har året haft ljuspunkter. Massor av ljuspunkter. Men året 2017 kommer inte gå till historien som nåt av de bättre åren. Men strunt samma. Här är min lilla lista iallafall. 
 
1. Årets låt. Utan tvekan "De vet ingenting om oss med Money Brother. Så jävla bra.
 
2. Årets jävla skit. Det var helt klart att vårdbidraget vi haft sedan Sofie insjuknade i diabetes drogs in. 
 
3. Årets tråkpengar. Massor av tråkpengar blev det i år. Först la vi många tusen på att fixa bilen som fått underkänt på besiktningen. Sen inträffade ett annat fel som gjorde att vi fick skrota den. Och så la både tvättmaskinen och diskmaskinen av så vi blev tvugna att köpa nytt.
 
4. Årets bästa minne. Om vi bortser från pirret i kroppen vårens första dag så var jag väldigt glad och blir väldigt glad när jag tänker på vår kräftskiva vi hade i somras bara vi i familjen. Det var något speciellt med den kvällen. Jag var lycklig rätt igenom då.
 
5. Årets sorg. Tror det måste vara mina två MA. Det kändes ganska jobbigt att gå igenom det igen. Det kändes så onödigt på något vis. Och jag förstod nog aldrig meningen i det som hände. Det var en enda cirkus i huvudet ett tag.
 
6. Årets oro. Det var nog oron för en närstående som inte mådde så bra. Samt oron efter ett provsvar för mig i våras. Ja och så var det ju jävligt oroligt veckorna innan mina MA bekräftades.
 
7. Årets möte. Jag har mött så många fina människor i år när jag jobbar. Både de boende och personalen. Jag har märkt hur viktiga de där mötena är för mig. Att jag oftast blir glad, inspirerad och växer av dem.
 
8. Årets dryck. Kaffe med grädde. Hur kunde jag ens dricka kaffe utan grädde förut. I 20 år dessutom. Grädde i kaffe är min drog.
 
9. Årets godaste. Den var svår. Jag älskar ju att äta. Men efter två uppehåll av vissa ostar under året så smäckte jag under en vecka i mig tre ädelostar. Så det måste vara en favorit. Och så minns jag en grillad halloumi ute på vår picknickfilt en kväll i somras som något alldeles extra.
 
10. Årets månad. Maj. Maj. Maj. Så jävla ljuv. (Fast första veckan i maj snöade det) Men efter det blev den sådär fantastiskt som bara maj kan vara.
 
Nu tycker jag att ni ska härma mig. Gör listor. På bloggar, Instagram eller Facebook för det tycker jag är kul att läsa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0