Femtonde juli.

 
Snart har två veckor av makens semester gått. Och fem, (hjälp halva lovet!!!) veckor av barnens sommarlov. Vädret är som det är. Det har regnat en hel del. Men visst  har vi haft dagar med sol också men inget ihållande och den riktiga sommarvärmen vill inte komma. Jag bär tröja och jeans om dagarna men barnen som lite mer varmblodiga än mig är dock klädda i sommarkläder. De dagarna det inte regnar målar Jonas. Vi hade tänkt hinna två gavlar i sommar men pga vädret blir det nog  bara den ena. Vi gör små utflykter. En dag var vi på Ikea, nån dag i stan. Vi fikade på cafét i Öhr en eftermiddag. Jag jobbar nån kväll i veckan. Vi plockar lite blåbär och jag bakar. När det blir en solig kväll grillar vi. Linnea och Lovisa leker med kompisar från morgon till kväll. Vi tar sovmorgon varje dag och vi har det bra. Men jag saknar en värmebölja, saknar att hänga vid sjön hela dagarna. Komma hem svettas ihjäl och tända grillen. Sitta ute i linne till sent på natten. Sånt som jag drömmer om när jag drömmer om sommar och semester. Undrar om det blir något sånt i år. Der blir det säkert.  Augusti brukar vara fin så jag hoppas och tror. Men jag ser att det redan mörknar tidigare om kvällen. Jag ser hur alla trädens blad börjar få en mörkare nyans och vårt körsbärsträd är nu fullt av mörkröda bär. Små saker som skvalllrar om vilken årstid som står näst på tur. Och i år vill jag verkligen inte att hösten ska komma.
 
Avslutning på simskolan. 
 
Morgonfrissorna.
 
Förmiddagshäng.
 
Lek på Ikea. 
 
På väg hem från Ikea. Med en servett i pannan blir allt roligare.
 
Sniglar eller gigle som Sags säger är typ det roligaste som finns.
 
Det gäller att passa på när solen skiner även om det blåser storm.
 
 
Försök till syskonbild.
 
 
På café i Öhr. 
 
 
Och så besökte vi Malins loppis. Lovisa köpte en resväska och Saga en bädd till dockan.
 
 
Hampus och Linnea hittade ett  litet blåbärs-ställe som de visade mig och Saga.
 
Majken lockade till sig uppmärksamhet när hon promenerade runt allra högst upp på takets översta takpannor men hon lyckades tillslut ta sig ner.
 
Altanhäng om kvällen. 
 
Att kunna gå såhär efter klockan 22. Det är ju alldeles,  alldeles underbart.
 
 
 
 
Cissi
2016-07-15 @ 15:46:52
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Vilka härliga bilder!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0