Andra delen av juli.

 
 
När vi vaknade idag så hade juli blivit till augusti. Och min känsla är densamma som alltid vid detta månadsskifte. Vi hade en bra juli om än bitvis alldeles för blöt och sval. Ganska mycket så faktiskt. Fast det fanns soliga varma dagar också och det är säkert just dem jag kommer att minnas.
 
En kväll när jag och Saga jämförde stor sten med liten sten, tung sten med lätt sten. 
 
Lovisa och Saga morgonmyser i soffan. 
 
 Vi plockar blåbär och fikar på medhavda blåbärsmuffins. 
 
Vi besökte Broaskogscafe ihop med far och brorsans familj en söndageftermiddag. 
 
Äntligen sol och värme igen.
 
Kvällspromenad. Vi gick ner till byn hela familjen och köpte glass sen stannade vi till vid skolans lekplats och skogen där.
 
 Kvällen innan Stockholmsresan. Jag tog en cykeltur på landet för att dosera mig med lugn och lantdoft.
 
 
Vi vaknar hemma igen. ( Bilder från dagarna i Stockholm finns i föregående inlägg )
 
 Sen drog vi till sjön. Med både lunch och fika för att kunna stanna länge. 
 
Saga ringer morfar. 
 
Medan Jonas och tre av barnen är och fiskar plockar jag Sofie och Saga blåbär. 
 
Kväll vid sjön.
 
Vi gör ett litet utekök och Linnea och Saga bakar paj nästan på egen hand. 
 
Tjugonionde juli. Vacker kväll vid sjön.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0