Söndagen den 10e april.

Det blev en fin helg. Idag har vi haft en lugn och skön söndag. Jag bakade frallor i morse efter ett nytt recept. De kallades blixtfrallor och behövde inte jäsa. Efter frukosten gick jag, Jonas Linnea och Saga för att titta på lamm. Först var både får och lamm lite blyga så vi gick upp på kullen på ängen där flickorna tog en liten picknick. Men när vi gick tillbaka igen och Linnea sjöng bä-bä-vita lamm blev de genast mer intresserade av oss. Hon lekte någon slags bingo med dem också, hon ropade ut siffror och den som bräkte först blev en vinnare. När jag sa att det var bra att hon sjöng för dem så att de kom fram till oss så berättade hon att det var bingon som gjorde dem tama. Vi blev kvar där ganska länge för ingen av flickorna ville gå hem. Och när vi skulle gå hem så ville Saga gå själv nästan hela vägen så det tog sin lilla tid, det är ju mycket att titta på och snubbla över på vägen, så vi kom hem lagom till att det var dags för lunch och middagsvila för den lilla.
 
 
I eftermiddag gick jag, Sofie, Linnea och Saga bort till den plats vi kallar sagoskogen och efter det hamnade vi i lekplatsen så idag har vi varit ute mer än vad vi varit inne och den lilla donnan  har verkligen fått motion,  så som hon travat på med sina små ben . 
 
 
Igår var Lovisa och Jonas i Växjö nästan hela dagen där
hon tävlade i gymnastik och på kvällen grillade vi och drack en irish på altanen . Helgen gick fort som vanligt. Och imorgon är det måndag igen. Då ska Lovisa ut på sin första praktik. Hon längtar men är samtidigt lite nervös eftersom hon ska jobba  med någon hon inte känner och utan nån klasskompis. Hon hade velat vara på Ica men de hade redan två praktikanter så då ville hon vara på biblioteket. De flesta är med sina föräldrar men eftersom Jonas jobbar i skola tyckte hon det var som att själv gå i skola.  Och på farbror Kenths jobb är hon alltid på loven tyckte hon. Jag tror hon får en kul dag i morgon. På tisdag är det Sofies tur att vara nervös, då ska hon in och sjunga upp på gymnasiet. Men den som är mest nervös av alla här är nog den mamma som ska åka och jobba på torsdagkväll. Jag får hjärtklappning bara jag tänker på det. Allra mest undrar jag hur det ska gå med Saga vid nattningen och sånt. Om hon ska vara ledsen när jag inte är här. Jag har ju aldrig varit borta så länge förut. Hoppas verkligen att det går bra. Sen är jag nervös för min egen skull också. Det var ju inte igår jag jobbade precis. Hjälp.
 
(Lördagsbilder. Linnea rensar bland barbiedockor. Tjejerna gömmer sig bakom stenen när vår katt Castiell är på väg att hamna i bråk. Jag dricker en irish medan Jonas grillar. Och Linnea gungar i solnedgången).
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0