Sista dagen i november.

 
Så kom kvällen. Den sista i november. Och jag som förr tyckte att november var så mörk och jobbig har knappt tänkt på att det är november, förrän nu när den är slut. Ännu en månad som svischade förbi. Alldeles för fort. Det verkar inte bara vara jag som tycker så. Även sonen sa ikväll att det gått väldigt fort. Att det känns som att skolan nyss började efter sommarlovet, och nu ska de snart få jullov. Sonen, min fina kille som går runt här ikväll i svart snygg skjorta med slips och röda jeans som han köpte idag när vi var i stan. 
 
Vi äter en god pastasallad till kvällsmat. Sitter och pratar om advent. Om adventskalendern, och lilltjejen är ivrig och förväntansfull över att imorgon få öppna första luckan. Äldsta dottern säger att hon önskar att hon också var fyra år. Men den lilla hon svarar att det inte är så väldigt kul att vara fyra år. När vi frågar varför svarar hon att, för då har man inget bankkort. Jag beundrar lite i smyg alla mina fina medan vi sitter och äter av kvällens pastasallad. Jag svävar iväg i tanken lite grann. Jag tänker på hur sex kunde varit sju ikväll, jag tänker på hur en liten nyfödd bebis kunde legat på min arm medan jag tuggar på en skiva gott vitlöksbröd. Advent, det var denna helgen vår lilla femma var beräknad till. Om jag inte fått mitt första MA då i våras, då hade vi kunnat vara sju kring bordet denna sista kväll i november.
 
Vi åkte till stan idag. Trängdes med alla andra julshoppande människor. Fick frispel i bilen. Halvvägs till stan klev jag ur bilen beredd att gå hem. Arg och skrikande som "super sura Silver Sara på speed". Hormonella rubbningar gifter sig inte så bra med bråkande barn. Men kriget slutade i fred och vi fick en bra dag i hop. Med korvlunch och shopping. Jag köpte till och med mina första julklappar. Till brorsans barn, till mitt "gudbarn" och till sambon. Inte illa alls för att vara mig som vanligtvis brukar vara ute i sista sekund. Nu är det "bara" våra fyra egna kvar. Och mor och far. Och "gamlamormor". Och barnens farbror. Och kanske några till. Men att ialla fall ha börjat julklappsinköpen känns riktigt bra.
 
Snart gottar vi ner oss i soffan framför Så mycket bättre, jag och ungarna mina. Bästa programmet på hela året enligt mig. Sambon hamnar precis som igår framför tvn på ovanvåningen eftersom HV spelar match även ikväll.
Men innan vi grupperar oss tänker jag bjuda honom på en glögg. 
 
Ha en fin kväll ♥
 
 
 
 
 
 
 
Linda
2013-12-01 @ 21:30:13
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Kan då aldrig tro att du får frispel ;-)

Hoppas att ni fick en fin advent <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0