Blåbär, vinbär och lite annat.

 
 
Eftersom mitt lilla blåbärsföråd hade tagit slut, ( ja det har blivit mycket blåbärssmoothie, blåbärsmuffins och andra kakaor med blåbär i på sista tiden) så gav jag och tre av barnen oss ut i skogen i förmiddags för att samla på oss lite nya. Idag tyckte dock barnen inte att det var så skoj att samla bär så de passade på att leka vid bäcken och klättra på stenar istället och skrika bajskorv så högt de kunde så att det ekade över hela skogen. Det var lite glesare med bär idag än sist vi var ute, så burken fylldes inte lika fort. Men vad gör väl det för jag trivs så bra där i skogen och när man har sambon hemma som fixar lunchen så behöver man inte stressa hem för att ställa sig vid spisen, så vi lufsade lungt på där bland mossa, granar och stenar och mådde bra.
 
Jippi, svensk mat! Utbrast sonen när vi kom hem och såg att pappa hade gjort potatis, köttbullar och brunsås till lunch. Efter lunch kom min käre far förbi med "lite vinbär". Jag hade för några veckor frågat honom om han visste någon som hade vinbär för jag ville prova att koka vinbärssaft. Han hade med sig en hink med ca 15 LITER bär. Ja, så nu har jag något att göra i morgon. Har precis gjort en provomgång på 2 liter bär. Mer än så hann jag inte med idag. Eller rättare sagt mer än så orkade jag inte idag. För vi hade lovat barnen en runda på stan för att köpa lite grejer inför skolstarten, och i vanlig ordning efter en shoppingtur med gänget så blev jag helt slut. Men två ryggsäckar från Stadium och lite nya idrottskläder till sonen fick vi iallafall med oss, och tänk att det blev en top till mig också. Och strumpförrådet för mellanbarnen fylldes på, det är ju så märkligt att barnen alltid bara har en av varje strumpa. Och så köpte vi nagllack som var på utförsäljning på Maxi för 10 kronor styck. Rött, rosa, svart och turkost, tjejerna vill ju gärna få sina naglar målade. Till lilltjejen köpte vi födelsedagspaket, äldsta dottern hittade nåt på Gina Tricot och sambon fick öl. Nu ska jag gå ner och se om saften svalnat så vi kan ta oss ett provglas. Känner på doften att barnen poppat popcorn så lite nykokt hemgjord saft till det blir nog perfekt.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0