2 januari 2019

Så blev det ett nytt år. Vi lämnade de sköna lugna mellandagarna för en ny månad. Igår hade vi en stilla dag. Jag väckte Linnea och Saga vid tolv, trötta efter en sen nyårsafton. Saga och jag gick ut en stund och tog en eftermiddagspromenad och var på Ica en runda för att köpa ingredienser till räksallad, annars gjorde vi inte många knop. Idag har jag varit med Sofie hos hennes nya diabetesläkare sen åt vi lunch på Hongkong. Jonas Jag Sofie Linnea och Saga. Hampus ville inte stiga upp så tidigt. Vi skulle vara i Växjö redan vid 11 och Lovisa hade sovit över hos en kompis och hade tid hos frisören för den efterlängtade färgningen. Jag hämtade henne där i eftermiddag och hon var jättefin. Imorgon det dags för mig att jobba igen. Sen tar vi ett par lugna dagar till innan den tråkiga vardagen med ringande klockor och stress drar igång igen. Och nu blir det en ny vardag. Taggen folk verkar ha för januari den uteblir som vanligt hos mig. Januari är fortfarande min tråkigaste månad helt utan konkurrens. Men en ny vardag väntar iallafall. Kanske börjar jag plugga vid sidan om arbetet. Kanske börjar jag jobba med något helt annat. Ibland tror jag att jag kommit på vad jag vill men sen vill jag något helt annat. Jag trodde jag visste vad jag inte ville iallafall men det visste jag tydligen inte heller. Inte alls. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0