Sportlovet.

Så som alla lov gick även detta sportlov alldeles för fort.
 
Måndag: Jag var på ett tråkigt humör hela dagen. Arg och sur med en känsla av stress inom mig. Kanske PMS, kanske var det biverkningarna av söndagskvällen som hängde kvar. Jag gick hem från jobbet med en sån härlig känsla i kroppen på söndagskvällen. Tanken på att ingen klocka skulle ringa morgonen efter kändes så bra och jag var glad och upprymd. I två minuter. Sen fick jag ett av mina barn i telefonen. Jag trodde att hen kanske ville ha skjuts hem från sin kompis. Men det visade sig att hen var i Alvesta. Hen var i Alvesta hos någon jag aldrig hört talas om. Och varken jag eller Jonas visste att hen åkt dit. Ni som har eller haft tonåringar förstår. Ni andra märker tids nog. Det blev utegångsförbud från kompisar i två dagar. 
 
Tisdag. Efter att ha jobbat på måndagskvällen också kändes det skönt att vakna och veta att jag skulle vara ledig hela dagen. På förmiddagen gick några av barnen till farbror Kenths jobb så Saga och jag var själva. Efter lunch åkte Sofie Hampus och Lovisa med Kenth till Växjö och jag och de små tog tåget till Alvesta där jag hade tid hos optikern. De handlade lite på Lilla Bus en jättefin leksaksaffär. Sen mötte Jonas som slutat jobba oss han tog med tjejerna på café medan jag var hos optikern. 
 
Onsdag. Förmiddagen var en enda stor stresshärva. Ett paket som kom från Medtronic med saker till en ny blodsockermätare åt Sofie hade kommit på villovägar. Det var samtal hit och dit. Och ett besök på posten som letade genom hela lagret. Men till slut löste det sig. Som tur var skulle barnen till Kenths jobb och idag ville Saga följa med. Så jag kunde jobba ostört. Efter lunch var jag på möte med en ny chef på en nygammal arbetsplats. Sen åt vi glass på altanen. Dagen var underbar när det väl blev tid att njuta av dem. Jag torkade sängkläder i solen och när Jonas kom hem grillade vi. Så underbart.
 
Torsdag. Vi vaknade till nysnö. Det hade kommit flera centimeter under natten och den fortsatte falla till eftermiddagen. Och så var vi utan vatten fram till eftermiddagen pga anläggningsarbete. En seg och dryg dag. Efter lunch åkte Jonas och alla barn utom Saga till Kenth. Där fanns vatten. På kvällen åkte jag Jonas Sofie och Saga till biblioteket och lånade lite nytt. Jonas hade tagit ut en pappa dag idag och imorgon det kändes bra. Vi hade pratat om både Sävsjö och Växjö Idag men när det var så mycket snö ville vi inte köra nån stans.
 
Fredag. Barnen gick till Kenths jobb idag med. Han går ju i pension nu så det är sista gångerna de lunde gå dit. De stora har många nostalgiska minnen därifrån .Jonas gjorde dem sällskap eftersom han ändå skulle gå ut med hunden. Och så skickade jag honom att fixa kaffe. Vi hade glömt köpa och en morgon utan kaffe är inget att leka med. När de kom hem åkte vi in till stan. Först åt vi lunch på MAX sen gick vi på Grand Samarkand. Köpte kläder och kvällsmat och så fikade vi lite. Sofie bjöd mig på en latte på Espresso house och de andra fikade på Maxis café. Efter att ha kommit hem och ätit kvällsmat gick Lovisa och Hampus i vanlig ordning ut på byn och vi andra landade i soffan.
 
Lördag. Förmiddagen gick åt till lite städ tvätt och plock. Efter lunch gick Saga och jag bort till återvinningen för att kasta skräp. Hon tog med dock vagnen med några barbie i. Idag var det soligt och fint och snön töade. När vi kastat vårt skräp gick vi bort till skolans nya lekplats klättrade gungade gungbräda och i den nya stora gungan. Sen plockade Jonas och Linnea upp oss med bilen så vi åkte tillsammans ner till Ica. Nu har vi ätit tacos och schlagerdpektaklet väntar. Imorgon sista dagen på lovet hoppas jag på sovmorgon för det har det inte direkt blivit något av under veckan. Saga som är förkyld sover sämre än vanligt om nätterna och vaknar i vanlig tid om morgonen. Imorgon kväll slutar jag lovet så som jag började det med en kväll på jobbet.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0