2a april.

 
Sista veckan i mars blev ganska intensiv. Och jag har känt mig väldigt trött och ur gängorna. Lite för mycket att tänka på och lite för högt tempo misstänker jag.
 
I början av veckan var jag och köpte färg till Linneas rum. Hon ville måla om rosa till grått. (Jag gjorde ju Lovisas i höstas). Det tog en och en halv dag att måla. På onsdagskvällen var det familjekväll i Linneas klass. De gjorde en musikal om kroppen. På torsdagskvällen jobbade jag. Och i fredags var Saga och jag på biblioteket. Nu har de bara öppet denna veckan också sen stänger de en månad innan det nya biblioteket öppnar upp i skolan så det kanske var sista gången vi var där. I lördags var vi i Växjö. Linnea behövde skor. Och så köpte hon en matta, en ny lampa och några tavlor till rummet. Och jag var på torget och köpte penséer som Saga och jag planterade på kvällen. Egentligen skulle vi fixat till Linneas rum också men hon for iväg till en kompis direkt när vi kom hem. I söndags var vi i Vislanda och hämtade en cykel som morfar köpt till Saga. Sen på kvällen jobbade jag. Även igår kväll var jag på jobbet men nu är jag ledig till torsdagkväll.
 
Ute är det en solig vacker vårdag. Saga är förkyld igen. Näsan och ögonen rinner. Märkte att det blev värre med ögonen igår när vi var ute. Kanske är det lite allergi också. Vi har ju misstänkt det varje vår. Hoppas hon är piggare imorgon. Vi brukar ju försöka att hon går på förskolan ett par timmar nån dag varje vecka så att hon ska komma i det lite om jag plötsligt börjar jobba på dagarna. Men hon har varit så mycket sjuk till och från i flera månader. Inte jättesjuk men förkyld hit och dit med lite hosta lite feber och huvudvärk blek och hängig. Sen är hon frisk några dagar sen börjar det om igen. Hoppas våren får det att vända. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0