11 april.

Efter en fantastiskt varm och skön helg blev det vinter igen. Mina penséer har sett trötta ut om morgonen och jag har frusit om kinderna när jag cyklat hem från jobbet om kvällen. Men i lördags var det nästan sommar. Jag räfsade löv och Jonas städade altanen. Vi åt både lunch och kvällsmat ute och var utomhus i princip hela dagen utan jackor dessutom.

Även söndagen var fin. Jag jobbade ett par timmar mitt på dagen och då var Jonas och barnen på café där de satt utomhus och fikade. Men i måndags blev det kallt igen. Igår och idag har vi dock haft sol så när eftermiddagen kommer är det trots allt ganska gott. Igår var Saga på dagis ett par timmar för första gången på två veckor. Och även idag var hon där mellan 9-11 de skulle ha träff med den blivande 5års- gruppen och eftersom hon inte var sist så fick hon gå idag. De skulle träffas tre gånger nu i vår.
 
Nu har Saga och Linnea gått till kompisar. Linnea har börjat leka mycket med grannen och en kväll när jag jobbade hade de tagit med sina småsystrar som också lekte bra ihop. Det skiljer 5 månader mellan Saga och den lilla donnan men hon är född året efter Saga så tyvärr blir de inte dagiskompisar i höst eller skolkompisar när det blir dags. Imorgon börjar barnen sitt påsklov det blir skönt för oss alla. Jag jobbar imorgon kväll men tycker det är helt ok när man vet att man har en helt ledig helg kvar sen. Nu hoppas vi bara på att värmen kommer tillbaka.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0