Sportlov.

Så var det sportlov. Jag jobbade i fredagskväll, söndagkväll och igår för att känna att jag kan unna mig att inte skriva upp mig på ett par kvällar och istället vara helt ledig med familjen nu när det är lov. Jonas jobbade igår, sen har han tagit ledigt resten av veckan. 
 
Idag åkte vi in till stan. Vi hade lite ärenden bland annat skulle vi lämna Hampus mobil hos telefondoktorn. Och så skulle vi kolla efter en ny diskmaskin eftersom vår lagt av och så tänkte vi bowla. Men när jag väl fick tummen ur att ringa bowlingen så var det fullbokat. Men vi har bokat en annan dag nu i veckan. Och diskmaskin orkade vi inte titta på, eller orkade och orkade, tiden gick så fort. Vi kom som vanligt iväg mycket senare än planerat och allt vi ska göra tar ofta längre tid än vad vi tänkt.
 
Vi började med att äta på Max och bara där gick en lång stund. Sen var vi inne på Media Market en runda. Så hade Sofie ett ärende hon skulle göra och så skulle Hampus telefon lämnas in. Efter det var vi sugna på fika och gick på Skåres. Och där blev vi kvar länge. När vi fikat klart hittade Saga en liten lekhörna som hon inte ville lämna. Så medan vi satt och lekte gick de andra iväg för att kolla på elgitarr som Sofie och Jonas är sugna på att köpa. Och när jag väl fick med mig Saga från cafét orkade jag inte gå och titta på diskmaskin. Och eftersom hon inte sovit middag var jag rädd att hon skulle somna i bilen om vi stannade för länge. Så vi åkte hemåt. Men vi stannade först till på Ica för nån hade kläckt den briljanta idén att vi skulle grilla till kvällsmat. Det var så soligt och fint när vi körde från stan fast medan vi var inne på Ica ändrade det sig. När vi kom ut regnade det och en stor vacker regnbåge prydde himlen. Men självklart grillade vi ändå. Kött till köttfolket och oumph till mig och Sofie. I mörker och regn. Och herregud så gott det var. 
 
Imorgon går vi nog och sjunger. Om vi orkar. För jag är lite rädd att Saga ska vakna och vilja gå upp mitt i natten för eftersom hon inte sovit middag somnade hon strax efter sju ikväll och det är hon inte van vid. Hon är alltid uppe till minst halv tio typ annars. Så nu känner jag pressen att somna fort ikväll.  
 
 Först ett morgondopp.
 
Sen en lunch på Max. 
 
Och en fika på Skåres. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0