29 april. Sm-guld och cykeltur.

 
Tror hela familjen höll på att drabbas av en kollektiv hjärtinfarkt här igår när Hv spelade sin sista slutspelsmatch. Egentligen är inte jag hockeyintresserad men såklart jag hoppades på vinst för husfridens skull. Att få en glad make istället för en make som går och låser in sig någonstans och går och surar och sörjer i veckor är ju helt klart att föredra. Så vi stod här och studsade framför tvn hela familjen i går eftermiddag. Hoppade skrek och hejade. Men i förlängningen gick jag och Saga upp på ovanvåningen. Där stannade vi tills vi hörde resten av familjen ropa JAAAAAAA!
 
Efter middagen öppnade maken sin champagne och tände en segercigarr och hela familjen gick ett varv i kvarteret men det var inte en människa ute mer än vi. Så nåt uppmärksammat segertåg blev det inte av vår lilla vandring.
 
När familjen gått in igen och barnen parkerat sig med lördagsgodis framför tvn tog jag en cykeltur ut på landet och sen vidare tillbaka genom byn upp till kyrkogården. Kvällen var vacker men kall. Det var nåt med himlen som gjorde att jag inte ville gå in igen. Jag gick förbi svärmor och svärfars gravar och berättade att deras yngste pojk är glad ikväll. Jag gick ner till ån och knäppte några bilder. För sex år sedan samma kväll var jag iväg på en spelning med Persson Pack. Det blev en magisk kväll. Och när jag igår gick där längs ån tänkte jag på hur Per sjöng den där kvällen om hur Hanna gick ner i ån. Minnen födde minnen jag reste genom årtionden. Jag tänkte på 12 timmarsfester vi hade i ungdomen. Jag tänkte på hur jag gick här över kyrkogården en annan aprilkväll. En ljus och vacker kväll i marinblå jacka. April 2005 väntandes på maj. Väntandes min tredje vad jag trodde också skulle bli min sista lilla unge. Så gick solen ner och jag vände hemåt. Till en champange och segerrusig make och fem ungar över ett par chipsskålar.
 
 
 
 
 
Yohanna af Skovde
2017-05-01 @ 19:47:57
URL: http://yohannaafskovde.se/

Vilka fina vårbilder! Äntligen börjar det spruta blomster runt om på internet! :)

Svar: Tack❤
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0