I slutet av februari.

 
 
 Jag tittar i kalendern och ser att februari går går mot sitt slut. Den har gått fort denna korta lilla månad. I trädgården börjar "krokusblad" (heter det så )sticka upp ovan jord och kvällarna de blir ljusare och ljusare för varje dag som går. Vädret växlar mellan vinter och vår och växlar gör även mitt humör och mitt sätt att tänka. 
 
I fredagskväll var min lilla Linnea på sitt allra första skoldisco. Hon hade sett fram mot det länge. I flera år typ och det var lika roligt som hon tänkte sig. Och Hampus var i väg och sov över med kruxet på församlingshemmet.  Lördagen förflöt lugnt och stilla, jag var lite trött efter att varit uppe alldeles för länge kvällen innan för att sedan bli väckt i ottan morgonen därpå. Men vi kom i alla fall till Ica med småtjejerna och ut på en snöig promenad innan melodifestivalen började. Natten mellan lördag och söndag fick Saga feber och vaknade och skrek gång på gång. Förmodligen var det så att den öroninflammation läkaren misstänkte i måndags blommade ut nu. Så söndagen spenderades inomhus, mestadels med Saga i famnen. Utomhus såg det  härligt vårigt ut men eftersom Saga är mammig i vanliga fall och ännu mer mammig när hon sjuk så ville jag  inte lämna henne för att gå ut så jag fick nöja mig att se på sol och takdropp genom fönstren.  Men jag fick i alla fall chansen att läsa ut Martina Haags bok: Det är  något som inte stämmer. 
 
På måndagen började barnens sportlov och hela ligan utom Saga gick för att hälsa på farbror Kenth på jobbet. Jag och Linnea bakade kringlor under eftermiddagen  och så gjorde vi en rosa trolldeg som barnen gjorde tårtor, cupcakes och marsipanrosor av.  Igår skulle Linnea få följa med mig och Saga på babycafét, hon såg väldigt mycket fram mot detta. Kvällen innan sa hon gång på gång att hon längtar så till i morgon. När morgonen kom klädde hon sig i paljettkjol och pälsväst och undrade tusen gånger om vi skulle gå snart. Så förstå besvikelsen när vi kom dit och insåg att det var lov även där. Typiskt mig att missa detta. Men som plåster på såren lovade jag att vi skulle gå bort till Estwalls café och fika istället . Sen under eftermiddagen fick hon åka och hälsa på Jonas på jobbet. Sofie, Hampus och Lovisa åkte in till stan med farbror Kenth för att äta kinamat och shoppa.
 
 Idag har jag Saga, Linnea och Hampus varit på solglimten och sjungit och fikat för där var det i alla fall inte lov.  Imorgon och på fredag har Jonas tagit pappaledigt och tanken är att vi ska hitta på något då. Vi vet inte riktigt vad bara. Ikväll har Jonas och fyra av barnen varit på bio och sett Alwin och gänget. Egentligen hade jag tänkt att jag skulle gå och Jonas vara hemma  men jag hade ont i huvudet och var trött. Det har varit många stökiga nätter för den lilla nu, dock var det  något bättre fast absolut inte bra inatt. Om det blir lika mycket stök och tårar i natt också får jag nog ringa vårdcentralen imorgon men jag hade hoppats på att slippa. Öroninflammation kan ju läka ut av sig själv och jag tycker att hon fått alldeles för många penicillinkurer redan. Men läkaren verkar resonera tvärtom han säger att man gärna vill behandla just pga att hon haft så många öroninflammationer. Men nu har jag i alla fall försökt med alvedon och nässpray några dagar och inte tagit till penicillin direkt.
 
Fredag kväll. Linnea väntar på sin kompis som hon ska gå på disco med.
 
Lördag och vinter igen.
 
 
Måndag. Vi bakar kringlor. 
 
 
 Tisdag. Barnen började baka med trolldeg redan om morgonen. 
 
Vi går på café. 
 
 
Kvällshimmel kl 17.18
 
Onsdag på solglimten. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0