Kompisfika och födelsedagar.

 
Idag blev det äntligen av det där efterlängtade kompisfikat med min fina vän Thes. Jämna veckor har jag ledig fredag och idag passade det även för henne att ta ut en föräldradag, så äntligen kunde vår dejt bli av. Det är lycka det, att ha en vän som funnits med i massor av år, som känner en utan och innan, som fast det gått allt för länge sen sist man sågs ändå kan prata med som om det var igår. Vi hade bestämt att ses redan när hon lämnat sina två stora barn i skolan så klockan nio ringde hon på dörren, hon och hennes yngste lille kille Edvin, mitt fadderbarn som är ungefär lika gammal som min lilltjej. Det blev ett par trevliga timmar med massor av goda frallor, kaffe, juice och prat. Barnen kom igång och lekte ganska bra med varann fast min lilla dotter var inte helt sugen på att låna ut sina saker;). Såna fredagsförmiddagar skulle jag gärna ha varje vecka.
 
Igår eftermiddag var jag och sambon inne och köpte paket till sonen som fyller elva imorgon. Älskade grabb, hur kan du redan vara elva, du var ju nyss en liten, liten gosse i skjorta och keps, en liten tvååring som älskade att lägga pussel, vars högsta önskan var att få rida på en giraff:) Imorgon blir det kalas här för den närmsta släkten. Trevligt, trevligt.
 
Om ett par dar börjar vi om igen. Då åker vi in och köper paket till äldsta dottern som fyller fjorton på onsdag. Att hon blir fjorton har jag också väldigt svårt att greppa. Jag var ju nyss fjorton, och hon var ju nyss en liten bebis, den sötaste bebis världen någonsin skådat. En liten svarthårig tös, med gyllenbrun hy, som hängde som en liten trasa över min axel och kräkte mig i nacken. Min förstfödda.
 
Men innan födelsedagar och firande så kör vi fredagsmys, lite god mat, "Fredagkväll med Malin", "Wild kids", och "Fångarna på fortet" trängsel i soffan, levande ljus och ostbågar.
 
Ha en fin kväll! 
 
 
Många semlor har det blivit under veckan som gått...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Malin B
2014-01-25 @ 05:44:20
URL: http://malinbs.blogg.se

Härligt med dagar som är guldkantade för visst blir dagarna det i trevligt sällskap och gott fika.
Grattis till alla födelsedagsbarn.

Linda
2014-01-27 @ 10:02:15
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

En sådan fredag skulle även jag önska att jag hade fått lite då och då ihop med en vän! Och så gott med semlor, har ätit alldeles för få iår ;-)

Stor grattiskram till alla födelsedagsbarn <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0