Sista torsdagen i februari.

 
Det finns en miljon saker att grunna och grubbla över, känna oro och rädsla för. Det är väl det som är nackdelen med att vara människa. Men det finns ännu fler saker att känna glädje och lycka över. Som det att våren är precis i inledningsskeendet. Som det att det i skrivandets stund inte är helt beckmörkt ute fastän klockan är strax före arton. Som det att det i morse var dagsljus när jag satte mig på cykeln klockan kvart i sju för att trampa upp mot jobbet. Eller att fåglarna sjöng så glatt, att det luktade vår och att solens strålar letade sig fram när jag cyklade samma väg hem efter arbetsdagens slut. Jag blir så glad över varje liten nyutsalagen snödroppsknopp jag hittar. Blir glad när jag ser den röda kvällssolen går ner bakom vårt gamla garage. En kvällssol som påminner om sommarkvällarnas solnedgångar.
 
 
 
 
Ikväll har sambon, lilltjejen och jag varit ute och snickrat upp vår fågelholk som blåste ner under höstens stormar så att jag även i år ska kunna sitta intill husknuten med en kopp kaffe i handen och lyssna till duniga små nykläckta fågelungar. Det känns bra att tänka på.
Linda
2014-02-28 @ 22:39:35
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Man blir så glad av att läsa din text. Och att ha våren i antåg känns inte alls fel - fast Mars månad brukar inte vara att lita på, den rackarn.

Mysigt att snickra ihop fågelholkar, det måste vi göra med! Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0