Att söka lugnet.

 
Vaknade av klockans larm idag, smög upp och åt frukost alldeles för mig själv. Lugnt, stilla och tyst utan att behöva serva eller ta hänsyn till någon. Visst är det skönt att få en sovmorgon men jag kände att en liten stund för mig själv var ännu mer värdefull än en timmes extra sömn just nu. Det är ju så att med fyra barn i huset blir det sällan lugnt och alldeles tyst. Barnen har redan kommit in i sommarlovstrallen de är uppe länge om kvällarna och sover länge på morgonen. Lite tokigt på ett vis för sambon jobbar två veckor till innan han får semester och han börjar redan klockan sex om morgonen. Men när sommarkvällarna är så vackra och vi bor som vi gör med massa kompisar omkring så vill man ju låta dem leka, och på nåt vis verkar det som om den allra roligaste leken sker om kvällarna.
 
Idag har jag varit med småtjejerna hos frisören och så har vi haft glasspicknick i trädgården. Nu tänkte vi cykla ner till biblioteket och låna lite nya böcker. Lilltjejen vill för tillfället helst lyssna på sagor som jag hittar på om kvällarna. Men åttaåringen lägger sig gärna och läser ett par sidor innan hon somnar. Hoppas på att själv också hitta nån bra bok. Sista veckorna har jag mest läst bloggar i mobilen som kvällslektyr.
 
Ha det gott!
 

 
Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde
2013-06-24 @ 22:11:34
URL: http://www.treungar.blogspot.se

Å så fina dom blev! Låter som en härlig dag:)

Svar: Tack:)
jagochminafina.blogg.se

Jennifer
2013-06-26 @ 18:55:38
URL: http://wwwmittlivsomjag.blogspot.com

Så härligt med sommarlov!
de blev jättefina i håret och så mysigt med glasspicknick :).
Ha det bra! Kram Jennifer

Svar: Tack:)
jagochminafina.blogg.se

Linda
2013-06-30 @ 13:35:05
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Tänkte att vi också skulle till biblioteket en dag, men de har så knasiga öppettider nu på sommaren, så vi får se om vi kan pricka in en dag mellan jobb och ledighet.

Fina de blev i håret <3 kram!!

Svar: Ja det råder lite semestertider på vårt bibliotek också nu i sommar, men om man är ledig som jag lyckas man pricka in öppeniderna ändå:)
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0