Septembers sista dag.

 
 
Raska steg i spåret tillsammans med äldsta dottern. Med Septembervinden busande i mitt nytvättade hår, snackar vi tjejsnack, viktigt och oviktigt. Andas frisk skogsluft. Stannar till och fotar lite vackra löv, svampar och stenar. Tänker att jag har världens bästa promenad sällskap. Mellanbarnen är och leker med en varsin kompis i grannhusen och lilltjejen är hemma och pärlar pärlplattor med pappan. Många pärlplattor har det blivit de sista dagarna, att pärla är hennes absoluta favorit nu. Det känns som en bra söndag.
 
Vi var i kyrkan i morse lilltjejen och jag, vi lyssnade när mellantjejen sjöng med barnkören. En duktig kör som sjöng riktigt fint. Under tiden vi var där, så fixade sambon lunchen, han bjöd oss sen på ett fantastiskt gott potastismos och ugnsbakad falukorv.
 
Sambon och mellantjejen har åkt iväg på simmningen nu. Lilltjejen vill bada i baljan, sen ska hon få välja vilka kläder hon vill ha på sig på morgondagens dagisfotografering. Jag jobbar heldag imorgon, men sambon har ledig dag så efter att de tagit kortet på dagis så får de två gå hem och ha en mysdag alldeles på egenhand.
 
 
På promenad.
 
Med fina äldsta dottern.

Lilltjejen pärlar och pärlar.
 
Mellantjejen laddar med frukt inför simningen.
 
 
 
Sandra på Ön
2012-09-30 @ 19:52:32
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Vad mysigt det måste vara att kunna gå och prata med sin dotter sådär. Önskar er en mysig söndagkväll. Kram

Svar: Ja det känns underbart:)
jagochminafina.blogg.se

Maria NB
2012-09-30 @ 20:54:18
URL: http://marianordling.blogg.se

Får flashbacks till den här tiden. Kyrkis, pärlplattor, ja allt. Så mysigt.

Svar: Något inom mig säger att jag kommer att toksakna denna tiden när den är förbi:)
jagochminafina.blogg.se

maria
2012-09-30 @ 21:12:43
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se

Vad härligt att ha så stora barn. Jag ser fram emot att umgås med Malva som tonåring. Fast tiden får inte gå för fort... :)

Svar: Ja det är mysigt:). Fast jag gillar småbarnstiden också väldigt mycket. Det är som de säger att varje ålder har sin charm:)
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0