6 januari 2017.

 
 
Det är jullovets sista lördag. Det är trettondagen och nio år sedan svärmor gick bort. Nio år! På ett vis en evighet på ett vis en sekund. Jag stod vid spisen. Vi skulle äta potatis, sås, kassler och ärtor. Och Jonas var ute och skottade snö med några av barnen. Jag minns hans min när han kom in. Hur ögonen liksom stod åt alla håll. Jag minns hur blek han var och hur han höll i sig i dörrkarmen. Jag minns hur han liksom stötte fram orden. Och hur jag bara rasade ihop där på golvet. Att berätta för barnen var något av det jävligaste jag gjort.
 
Vi pratar om att gå ner och tända på graven senare idag. Klockan är två och vi har ätit lunch. De stora har dragit sig tillbaka till sina rum igen. Saga och Linnea har byggt en koja under trappan. Skönt, nu kunde jag sätta mig med lite kaffe en stund. Annars vill Saga sedan några veckor tillbaka bara leka med mig precis hela tiden . Eller jeka nite som hon säger. 
 
Klockan har blivit 20. Vi har ätit en god pastasallad och Hampus är skjutsad till en kompis. Vi tände på kyrkogården tidigare ikväll och Linnea och Saga var hos Kenth en stund när vi var på Ica bara för att de skulle få lite miljöombyte. Vi var även i lekparken en liten stund i eftermiddag men det blåste skitkallt. 
 
Idag har inte Saga sovit middag så hon somnar nog snart. Igår blev det riktigt sent. De äldre barnen har vänt helt på dygnet. Och nästan de små också.Vi brukar väcka Lovisa och Hampus vid 12 om dagarna för längre tycker vi inte de ska sova. Men de senaste dagarna har det varit svårt att få dem att vakna ens då. Igår tittade större delen av familjen på Titanic på tv. Det blir ju lite si och så när man ska leka samtidigt som man ser en film, hämta läsk och hjälpa på toa och sånt. Men det blev ändå en upplevelse. Det var många år sedan jag såg den sist. Jag satt och tänkte på det igår kväll att det var skillnad att se den när man var typ 20 mot nu när man är dubbelt så gammal och man sitter i en soffa full av ungar. 
 
I torsdags var vi på shoppingtur på Grand, en av mina tråkigaste grenar. Men jag fick en latte på Espresso house iallafall. 
 
Igår drack jag Irish coffe. En av mina bättre grenar.
 
Jonas nyårs-kaka. Friden cheesecake. Sjukt god . Önskar jag kunde äta den varje dag hela året.
 
Nyårsafton. 
  
00.12 1januari 2018.
 
 
Så, det var det. Kanske blev det den sista julen då vi alla var lediga i ett svep över alla helger. Troligen. Älskar ledigt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0