Och helgen kom och gick.

Swisch. Ungefär så fort gick även denna helg. I fredagskväll åt vi tacos och efter maten åkte Sofie in till Växjö till en klasskompis som hade födelsedsgsfest Jonas körde henne dit och Kenth hem. Lovisa gick till fritidsgården och Hampus gick för att träffa kompisar så det blev bara Linnea och Saga kvar här hemma. Vi åt choklad och chips och jag och Jonas smakade årets första glögg. Galet gott. Det lär inte bli den sista glöggen innan jul. Jag lovar.
 
I lördags förmiddag gick Jonas, jag Linnea, Saga och Bella en runda ner till byn för att köpa lite till lunch. Det tog ungefär hela förmiddagen för Bella ska lukta på allt och tjejerna ska kolla på sånt de hittar, gå balansgång osv. Men det är ju liksom det som är grejen med lördagen, att man kan låta saker ta tid. När vi kom hem mötte vi Hampus i dörren som berättade han att han skulle in till stan. Så vi hann bara växla några ord och höra hur det varit kvällen innan. Efter lunch bakade jag muffins och när vi fikat skulle Jonas se på hockey på tv. HV hade premiär-match. Framåt kvällen tog jag med mig Sofie, Linnea och Saga till Ica för att handla kvällsmat och lördagsgodis. Jonas fick laga maten när hockeyn var slut och jag Linnea och Saga gick till skogen med Bella. 
 
 
Igår började jag och Saga dagen med terminens tredje gympapass och hon tyckte det var precis lika kul igår som gångerna innan. Efter lunch var jag och röstade  kyrkovalet. Jag brukar inte rösta  det valet. Men tänkte att man nog faktiskt bör göra det. Och sen igår kväll jobbade jag. Snipp snapp snut så var helgen slut.
 
 
Idag har jag varit med Saga hos tandläkaren. Hon var taggad inför besöket och såg fram mot det. Och väl där gick det bra. Lite blyg såg hon först ut att vara för tandsköterskan men hon satte sig glatt  stolen och tyckte det var spännande att åka upp i den. Tänderna var jättefina. Puh, skönt för det är lite svårt att komma åt och borsta dem då hon inte är så pepp när vi borstar dem.
 
 
 
Emma - mode - mamma
2017-09-18 @ 14:38:47
URL: http://nouw.com/lillemmish

så härligt fina bilder =)

ha en bra måndag
kramis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0