Världsdiabetesdagen

14 november och världsdiabetesdagen. Varje år insjuknar 900 barn i Sverige i diabetes typ 1. Låt oss ändra på det! 2007 låg siffran på 700. Det året var min dotter Sofie ett av alla de barn som drabbades. Diabetes typ 1 är en livslång sjukdom som du ALDRIG kan bli frisk eller fri från. Den finns där dygnets alla 24 timmar hela livet. Varje dag dör 5 personer pga diabetes. Och man räknar med att livet förkortas i snitt 5-10 år. Förstår ni de skrämmande siffrorna!! Ikväll måste ni alla se diabetesgalan i tv3 och jag hoppas att ni alla kan undvara en liten slant till forskningen. Denna bild tog jag av Sofie ca 1,5 månad innan vi fick veta att hon var sjuk. Vi var då fortfarande en helt vanlig familj. Det var i slutet av juni. I mitten av augusti blev vi inlagda på sjukhus och plötsligt hade hela vår vardag raserat. Vi skulle börja ett helt nytt liv. Ett liv som diabetesfamilj. Jag har hatat denna sjukdom nåt så oerhört genom åren. Jag har förbannat livet som just valde henne. Inget. Inget barn ska behöva drabbas av denna jävulska lömska sjukdom. Nu ger vi gärnet för att hitta ett botemedel!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0