Diabetesgalan 14 nov 2017.

Tisdag. Soffan och Bolibompa. Lite yrsel och lätt huvudvärk och förbenat trött. Vad gör ni ikväll. Eller skitsamma. Det är inte så viktigt vad vi gör ikväll. Det viktiga är vad vi gör nästa tisdag. Jag uppmanar er alla att nästa vecka: tisdagen den 14 november klockan 20.00 slå på tvn på kanal 3. Då sänds något jag väntat på i 10 år. Den första tv-sända Diabetesgalan! Så alla ni som inte jobbar eller befinner er på något viktigt möte titta och lär! Jag hoppas så på att denna kväll ska sprida massor av kunskap ut i alla svenska hem och att en jäkla massa pengar till forskningen ska rassla in. Drömmen är att diabetes en dag ska kunna botas. Att alla fantastiska barn, ungdom och vuxna som kämpar dygnet om med sin diabetes en dag ska kunna säga att jag hade diabetes och inte jag har diabetes. Och tänk om ett vaccin kunde bli möjligt så att inga fler barn behöver insjukna i diabetes. Det var ett helvete när min sjuåring insjuknade. Det kan fortfarande efter 10 år ofta kännas som ett helvete. Och rädslan att ännu ett syskon ska drabbas finns alltid där. För vem som drabbas det vet ingen. Imorgon kan det vara ditt barn. Din bebis. Ditt barnbarn. Pengar gör forskningen möjlig. Så har du en slant över sätt in den till barndiabetesfonden. Och du skriv upp den 14 november i kalendern! Jag är övertygad om att du kommer att lära dig något nytt om denna så ofta missförstådda sjukdom. Det råder så mycket felaktiga fakta och fördomar om diabetes typ 1 att man blir rädd. Dem ska vi krossa nu en gång för alla. Kunskap kan i detta fall rädda liv. Så kolla när Peter Jihde en av alla diabeteshjältar leder oss genom denna kväll.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0