Så kom kvällen.

Så kom kvällen och jag tog en tur på cyklen. Och herregud så fint det var ikväll. Med ängar som färgats vita av maskrosors fluffbollar och hundkex som blandar sig med gula små smörblommor. Jag är så glad att jag återerövrade maj och kunde njuta av dess skönhet fast att den började ganska  tungt i år.  Att susa omkring på cyklen i den där perfekta nyansen av grönt som råder nu det är sannerligen en fröjd för både ögon och själ.
 
När jag kom hem bakade jag scones som jag och Saga åt på studsmattan (de andra satt vid tv och telefoner och hade inte tid att göra oss sällskap.) Sen låg vi där på studsmattan en liten stund och blickade upp mot himlen innan vi gick ett varv i trädgården för att leta efter sniglar och andas in den sista doften från vår blommande hägg  som nu gått från vitaste vitt till gult. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0