Sagas treårsdag.

 
 Så blev hon tre år familjens fina lilla Saga. Vi gjorde som alltid på födelsedagar att hela familjen tågar in med sång och paket om morgonen till den som fyller år. Efter paketöppningen blev det nutellamackor till frukost och när hon lekt lite med sitt slime vilket var en av de viktigaste paketen för det önskade storasyster sig mest av allt när hon fyllde år så gick vi ut och låtsades att vi skulle ta en födelsedagsbild vid vår sten i trädgården.  Och där vid stenen hade vi ställt en rutschkana. Jag önskar att jag hade filmat när hon upptäckte den. Glädjen och förvåningen när hon utbrast - en rutschkana!
 
På eftermiddagen kom morfar, mormor och farbror Kenth och gratulerade och fikade. Och Saga fick blåsa ut tre ljus på tårtan och bli hissad i luften.
 
Efter kvällsmat vilket enligt önskemål blev bullens pilsnerkorv med bröd för Saga (Vi andra åt lasagne) så åkte vi upp till Långagårdsförskola och lekte och gungade. Det var lite speciellt att vistas där på utegården just på hennes födelsedag för det var ju där jag jobbade innan hon föddes. Det var där gick med stor mage och drömde om henne medan jag gungade barn och läste sagor för ett gäng härliga småttingar. 
 
När mörkret började smyga sig på åkte vi hem och åt chips. Sen gick vi och la oss. Och hon sa att imorgon ska jag leka med mina saker och jag svarade att ja det får du gärna göra för alla saker du fått idag är kvar här imorgon också. Sen gav jag henne en puss och sa att hoppas du haft en rolig födelsedag och hon svarade det har jag mamma.
 
Lillemmish - mode - inspo - mamma
2017-08-24 @ 14:36:43
URL: http://nouw.com/lillemmish

härliga foton :)

ha en fin dag




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0