Nu tändas tusen juleljus.

 
Vi pyntade ikväll. Det har blivit lite av en tradition hos oss att adventspynta torsdagen innan första advent. Men eftersom Lovisa skulle på gympan först så blev det ganska sent och vi blev inte riktigt klara så jag och Linnea får fortsätta imorgon. Men vi fick upp alla adventsljusstakar i fönstren och det står lite tomtar här och var i huset. Saga var lite trött och inte riktigt på humör för att pynta så jag kände mig lite splittrad under pyntandet.  Men det var väldigt mysigt med skenet från alla ljusstakar nu när jag var uppe och tog en kvällsmacka efter nattningen. 
 
Lilla Linnea var lite orolig när hon skulle somna ikväll . För tidigare under kvällen hade hon sett en tjuv på Ica. Hon, Hampus och Saga var med Jonas och handlade när någon hade försökt stjäla med sig varor innanför jackan. Det blev ett litet tumult mellan tjuven och ägaren av butiken innan tjuven for i väg i en bil med några kompisar. Linnea älskar alla Lasse-maja filmer och böcker. Hon tycker det är spännande med tjuvar och mysterier men när det kommer en tjuv till sin egen affär, en  tjuv på riktigt då är det inte alls något kul. Särskilt inte när man är sex år. För det är ju i den åldern man tänker som mest. Sånt som inte varit otäckt innan kan ofta bli det. Ofta blir man mörkrädd. Rädd för tjuvar och annat. Jag hade säkert också blivit rädd ikväll. Även Hampus sa att han blev rädd . Linnea oroade sig för att drömma mardrömmar inatt. Men jag hoppas hon får drömma om julen istället. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0