Nu går det fort.

 
Min lilla Saga somnade och det är lite över en timme till jag ska hämta Linnea i skolan. Och i garderoben hittade jag en påse choklad. Jag brukar passa på att röja det värsta kaoset här hemma när Saga sover men idag känns det som om jag behöver en paus. Förra veckan kändes lite stressig och jag var förkyld och hade lite feber i två dagar. Igår vaknade jag helt utan röst och var supershes hela dagen. Idag är rösten nästan som vanligt igen men jag är trött. Så jag säger åt mig själv att sätta mig en stund och äta lite choklad. Även fast jag vet att mitt blodsocker blir lite svajigt efteråt. 
 
Igår var det äntligen dags för luciatåget som Linnea längtat så efter. Hon fixade det galant. Hon stod där så söt och tindrande och sjöng med allt vad hon kunde. Men tyvärr blev oron för de levande ljusen för stark för Lovisa,  det i kombination att stå där i värmen fick henne att få bryta och sätta sig flera gånger. Hon provade att gå upp efter att ha släckt sitt eget ljus men det funkade inte då de brevid henne hade ljus i sina händer. Synd men hon var med delar av uppträdet och hon var så vacker i vitt nattlinne och lingonkrans i håret. 
 
Innan vi gick på luciafirandet så hade vi precis som vanligt lite adventsfika här hemma med lussekatter, pepparkakor, knäck och fudge. Imorgon är det första december. Det är verkligen inte klokt hur fort ett år kan gå. Även november har rusat iväg. Inatt drog en storm med namnet Gorm förbi. Och oj vad det blåste. Det blåser fortfarande och jag hoppas att det blåser in lite vinter efter det här. Själv är jag ingen vintermänniska men under vintermånaderna så får det gärna ligga lite snö. Hellre det än blåst och regn. Nu väntar en tid då almanackan nästan är fullbokad. Vi har nyligen varit på skolterminens sista föräldramöten och utvecklingssamtal men nu är det dags för alla avslutningar. Det blir luciatåg i Hampus  klass. "Release-party" i Hampus och Lovisas klass då skolans 4-6 skrivit en bok i hop med en författare. Det blir drop in -fika i Linneas klass och avslutning på solglimten och med kyrkans barngrupper. Det är klipptider inbokade och ett par läkarbesök. Och någon gång måste vi få tid att börja köpa julklappar. 
 
Morgonbus första advent. 
 
Första ljuset tänds.
 
Adventsfika. 
 
I väntan på luciafirandet. 
 
I ett fullsatt församlingshem.
 
Mitt garderobsfynd.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0