Helgen 23/5-24/5.

Vi fick en fin helg. Både vädermässigt och själsmässigt. Under lördagsförmiddagen var vi i stan för att köpa paket till Lovisa och till en kompis som Linnea skulle på kalas hos senare under dagen. Lovisa hon fick stanna hos farbror Kenth medan vi var iväg. På kvällen grillade vi och efter maten gick vi alla utom Sofie ut på en kvällspromenad på landet. Det blev en sån där fin kväll när man känner sig tacksam, glad och lycklig rakt igenom. Och kvällen den var vacker. Hallelujagaletmagisktvacker. När vi kom hem igen var det bara en liten stund kvar till eurovisionsfinalen började. Sofie hade pyntat tvrumsbordet med de obligatoriska "Sverige blommorna" som alltid ska stå på bordet vid finalen. Det är sedan gammalt. Jag gick och la mig när ungefär hälften av länderna sjungit men alla barnen. ( utom Saga) var vakna och tittade ända tills det var slut. Så idag har de varit lite trötta. Men vad kul att det blev seger för Sverige. Jag kikade lite grann på reprisen i morse. Och fällde en liten tår när Måns höll sitt lilla segertal.
Idag har vi haft premiär för sill och nypotatis här. Hur gott? Galet gott! Sen gjorde vi glasstrutar som vi åt på studsmattan till eftermiddagsfikat. Smart att sitta där för då kan inte Saga äta gräs. Ikväll har Lovisa spelat match. Jag tog en promenad upp med vagnen till IP eftersom Saga sov. Idag spelade de mot Vislanda. Och idag vann de säsongens första match. Roligt för dem. Och lite extra kul att det blev mot just Vislanda. Jag hade skojat lite med Lovisa om att idag måste de vinna sen kan de förlora resten av säsongen. Men om de förlorar idag får ju jag som är från Vislanda från början skämmas. När vi kom hem tände vi grillen igen. Det gäller ju att passa på.
Oslofru
2015-05-24 @ 22:07:09
URL: http://www.oslofru.com

Vilken fin helg och fantastiska bilder :)

Emelie
2015-05-25 @ 16:01:26

Så fina inlägg och bilder från helgen, så mycket kärlek! Det bara strålar genom dina texter. Jag ler för mig själv här vid datorn och blir varm i hjärtat <3 Ha en fin kväll!!! Kram //Emelie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0