06.45

 
06.45. På cykeln genom byn. En stilla grå rök från fabrikernas skorstenar. Lite kall om rumpan. Bilar kör hit och dit, bländar mig med sina strålkastare. På väg från punkt A till punkt B. Lämnar på fritids, och dagis, kör till jobben. Stressade?. Jag är inte alls stressad idag. Har haft en tyst och lugn morgon för mig själv. Ätit frukost i soffan alldeles ensam och det enda ljud som hörts är luftvärmepumpens väsande. Jag har god tid på mig idag. Säger hej till en hundägare på morgonpromenad, tittar på himlen , tittar på stjärnorna och sänder iväg en önskan.
 
På jobbet dansar personalen ut julen i köket och på frukostbordet står dagen till ära färska frallor en underbart god räkcoktail och en stor chokladkartong. I personalrummet är det fint dukat med tulpaner på bordet. När jag kommer hem från jobbet fikar vi, alla skolbarnen slutar ett idag och lilltjejen och sambon har haft ledig dag. Sen går han och barnen till lekparken och jag slumrar en stund på soffan men vaknar häftigt till när jag så fräscht börjar dreggla;).
 
15.30 går jag på promenad utåt landet, och tanken på att om bara några månader så kommer det springa omkring nyfödda lammungar här, att våren är på väg känns så befriande. Att det sen är ljust till efter klockan fyra gör mig så jävla glad att jag nästan börjar gråta. Ljuset i tunneln! Sen går jag nöjd hem och hittar en påse polkagrisar i köksskåpet. Bingo:)
 
Nu har mellantjejen åkt iväg på säsongens första fotbollsträning med det som ska bli ett alldeles nytt tjejlag. Tidigare har de fått spela i ett blandat kill och tjejlag så detta känns kul. När hon slutar sin träning så är det dax för sonen att åka iväg på sin. Men innan jag lämnar hoppas jag hinna avnjuta den där kinagrytan som sambon håller på att laga till. Doftar helt underbart. Tycker han borde ha ledig dag alla dagar:).
 
Ha det gott och må väl! 
 
 
maria eek
2014-01-15 @ 20:52:56
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/

Det lät som en härlig dag. Vad härligt att kunna gå ut och promenera. Det saknar jag verkligen...

Malin B
2014-01-15 @ 22:33:59
URL: http://malinbs.blogg.se

Det är så härligt att kunna "stanna upp" och verkligen njuta av tillvaron i vardagen.
Guldkant minsann.
Jag uppskattar också att ljuset är på väg, så mycket lättare i sinnet!

Linda
2014-01-16 @ 07:54:38
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Så härligtd et låter när du inte är stressad som alla andra. Fast jag är också jag lugn när jag slipper lämna och hämta barn på förskolan/fritids...

Önskade att man kunde spola fram någon månad så att våren tittade fram <3

Kram fina du!

Bara anna
2014-01-17 @ 21:09:18
URL: http://annacecar.blogspot.se

Vilken toppendag! Jag är med så jävla glad över att det är,ljust ute till efter fyra nu, så skönt att det går åt rätt håll.

Trevlig helg!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0