Långfredagen 2014.

 
Påskledig i fyra dagar nu. Å, ack vad skönt. Igår var småtjejerna ute och gick påskgumma med sina kompisar. Ett litet sött gäng på sex. Fyra gummor, en gubbe och en katt. När kvällen kom tände vi grillen och grillade lite gott. Idag började vi dagen lugnt och stilla, jag och den lilla framför Lotta på Bråkmakargatan. När de andra vaknade målade vi ägg. Jag gick en långpromenad sen har vi städat lite, sovit middag och barnen har varit ute och lekt med grannarna. Äldsta dottern cyklade iväg för att plocka vitsippor att sätta på sin farmors grav.
 
 
Ikväll kommer farbror Kenth hit på lite mat. Imorgon ska vi hem till byn för att gå på marknad. Egentligen tänkte vi hoppa över det i år, tycker inte det är så lockande med marknaden, men så sa far att han skulle bjuda på påskbord på värdshuset efteråt så då ångrade vi oss;). På måndag är lilltjejen bjuden på sitt allra första barnkalas hos en dagiskompis. Glad och spänd av förväntan, men hon säger att jag nog måste följa med, att hon nog inte vågar gå själv. På söndag har vi en sån där skön mellandag igen då inget är inplanerat. Då hoppas jag på sol så att man kan tillbringa hela dagen ute.
 
 

Jag tänker tillbaka på förra påsken då var jag nygravid hade fått det där positiva beskedet bara ett par dagar innan var i sjunde himlen och tänkte att nästa påsk skulle vi vara sju i familjen, att vi skulle ha en liten bebis på tre, fyra månader. Men det gick ju som det gick. Och eftersom jag snabbt blev gravid igen och upplevde ytterligare två missfall innan jag blev gravid med detta lilla liv som jag nu bär, känns det nästan som om jag varit gravid i ett år nu. Bebisen busar runt i magen, mellantjejen har fått känna den sparka vid ett par tillfällen och som det lyser i hennes ögon när hon får en buff mot sin hand. Vi var på sångstund i onsdags innan jag åkte till jobbet jag och tre av barnen. Och efter att ha träffat flera söta jollrande bebisar där, fått hålla och skoja med dem så längtar de ännu mer efter sitt lilla syskon. Jag själv kan inte riktigt förstå att detta händer. Att jag går med mage igen, bär ett litet liv. Overkligt men underbart.
 
Ha nu en riktigt fin påsk och passa på att äta mängder av godis för det är ju tillåtet i påsktid! Kram
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0