Långfredagen.

 
Långfredag och jag blir väckt allt för tidigt av lilltjejen som tycker att vi ska stiga upp med en gång. Jag släpar mig halvsovandes ner för trappan och fixar frukost åt oss, och så tittar vi en stund på Barnkanalen. Efter ett tag kommer mellantjejen och gör oss sällskap. Under "dagens grattis" på Barnkanalen får vi veta Jonas har namnsdag. Så då bestämmer sig flickorna för att göra frukost på sängen till pappa för att gratta honom.
 
Förmiddagen ägnar vi åt att plocka undan här hemma, gå och kasta skräp vid återvinningen, tvätta, och så städar sambon ur kylen.
 
Efter lunch provåker vi vår nyinköpta bil hela familjen, går på Ica och så gör sambon och lilltjejen en Jansson som vi bjöd in barnens farbror Kenth att smaka nu ikväll. Gottgotteligottgott. Nu väntar en kväll i tv-soffan framför premiären av Lets Dance ihop med alla mina fina. Men först måste vi enligt den lillas önskan leka lite dansstop precis som alltid under fredag och lördagskvällarna nu för tiden.
 
Ha en bra kväll!
 
Synskadad fyrabarnsmamma
2013-03-29 @ 23:05:05
URL: http://carinasnilssons.blogg.se

LÅTER SOM EN HÄRLIG LÅNGFREDAG! DÅ TITTADE VI PÅ SAMMA PROGRAM OCH JAG SER EMOT TILL NÄSTA... HA EN FORTSATT UNDERBAR PÅSK. MÅNGA KRAMAR CARINA

Svar: Skoj med såna program man kan se ihop med barnen:)
jagochminafina.blogg.se

bara anna
2013-03-30 @ 22:03:32
URL: http://annacecar.blogspot.com

Så härligt att ni har det bra! Kul att Lets dance har börjat igen, då vet man vad man ska titta på på fredagarna framöver.
Förresten, hur är det med din pappa?
Kram

Svar: Tackar som frågar, min pappa mår för det mesta bra, jobbar med veden och sånt han gillar men vissa dagar är han yr och trött och måste ligga och vila. Han skulle bjudit oss på påsklunch på resturang idag men brorsans familj ligger i magsjuka, så det fick bli nästa vecka istället.
jagochminafina.blogg.se

maria eek
2013-03-31 @ 00:36:13
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/

Janssons är ju så gott! Vi skippade klassiskt påskbord i år och åt tapas men jag får nog göra mej en janssons imorgon eller på annandagen :)

Svar: Tapas låter inte heller fel:)
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0