Sista helgen i Februari.

 
Nu för tiden längtar jag aldrig efter att tiden ska gå, för den går ju alldeles för fort ändå. Men det känns ändå rikrigt skönt att Februari nu går mot Mars.
 
Sista helgen i Februari tar vi det lugnt. Storbarnen får feber, sambon lagar sina supergoda biffar, jag lägger pussel efter pussel med lilltjejen, vi ser på mello, dricker vin, äter godis, äldsta dottern sminkar mig och fixar mitt hår, mellanbarnen har milkshake-bar, jag går på flertalet promenader, bestiger snöberget som ligger på vändplatsen utanför vårt hus, leker kurragömma i trädgården med lilltjejen, hittar sonens solglasögon fastfrusna i snön, fikar och fikar igen, bokar in en date med en av mina bästa vänner nästa helg, pratar med far i telefon, har PMS blir arg för inget, blir glad igen och blir nykär i min sambo, kommer på en ide' till en ny sommarkrönika. Bokar en klipptid på Hair Shape. Läser mama, läser bloggar, ser på gamla foton. Lyssnar på underbara diskussioner mellan barnen. Drömmer om våren. Tänker att jag har det bra.
 
 
 
 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
Linda
2013-02-24 @ 21:27:30
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Hur mycket pms jag har och hur mycket jag är bitter och sur över att helgen är slut, så blir jag alltid så lättad över att titta in hos dig. Du är som min egen terapi :-)

sv; jag hade visst kommit åt kommentarsknappen i det inlägget för en evighet sedan.. Tusen tack fina du, nu måste jag väl få komma på bloggs framsida igen, inte sant, hahaha :)
Kvällen blev härlig, och med en ganska bra låt från Ulrik tyckte jag :)
Oj då, vad kan det vara? Att du är en fikasugen människa du med :-)

Svar: Tack söta Linda! Det är sånt som gör att man vill fortsätta blogga:)
jagochminafina.blogg.se

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma
2013-02-24 @ 22:24:43
URL: http://lottizdays.blogg.se

Låter som du har det väldigt bra. Precis som det ska vara <3

Svar: Inte mycket att klaga på av den gågna helgen:)
jagochminafina.blogg.se

Malin B
2013-02-24 @ 22:52:01
URL: http://malinbs.blogg.se

Tar vi bort det där PMS:et så tycker jag att det är SUPERDUPERPERFEKT! =)
Jag fick en blåbärssmoothie av min dotter i kväll och den var suveränt god. Men jag tror jag är lite trött och vimsig för jag undrade: Hur får du den så KALL?
Ingen tanke på att hon plockade blåbären i frysen...

Svar: Blåbärssmoothie, gottgotteligottgott!. Och visst blir den extra kall och god med frusna bär:)
jagochminafina.blogg.se

Jennifer
2013-02-25 @ 22:20:27
URL: http://wwwmittlivsomjag.blogspot.com

I det stora hela lät det ju som en riktigt bra sista helg i februari. Feber och PMS lät väl inte så roligt men annars och glass och fruktsallad, mums!
Kram Jennifer

Svar: Helgen går till minnen som en bra helg:)
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0