Drömmer.

 
Sitter och huttrar i stickad tröja och raggsockor, dricker varm choklad och drömmer om ljumma Majkvällar. Våren verkar inte riktigt få till det i år. En dag kvar sen är vi där, i månaden som är min absoluta favorit av alla. Månaden då allt exploderar. Då körsbärs och äppelblommor slår ut, björkarna får löv, gräset börjar växa och allt blir så där galet sagolikt vackert. När jag sitter här ikväll och nästan fryser rumpan av mig är det ganska svårt att förstå att vi alldeles strax är där.
 
Idag har äldsta dottern lämnat in sin blankett angående val av språk och slöjd inför högstadiet. Herre gud! Hon börjar högstadiet i höst, hur kan detta var möjligt jag gick ju alldeles nyss på högstadiet. Sonen har haft sina sista läxor för terminen, sina sista läxor på lågstadiet. Hans fröken tycker att nu när våren kommer och kvällarna blir ljusa så ska ungarna vara ute och leka och inte sitta med näsorna i en bok. En klok fröken det där. I höst väntar mellanstadiet för honom. De börjar bli stora mina två förstfödda.
 
Nej nu ska jag inte sitta här och dilla, egentligen satt jag vid datorn för att försöka hitta en liten weekend resa i huvudstaden åt vår (lilla) familj. Inte helt lätt då man tydligen inte bör vara mer än fem i en familj. Men skam den som ger sig. Jag ska nog hitta något.
 
God natt
 
En majkväll i fjol.
Linda
2013-04-29 @ 21:31:38
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Tänk om man hade haft en sådan klok fröken då man var mindre!
Vilket härligt kort på dina fina ungar :-)

Svar: Ja hon är helt fantastisk den kvinnan. Även äldsta dottern hade den fröken på lågstadiet, i December månad ger hon inte heller några läxor, hon säger att det hinner inte föräldrarna med då när det ska bakas och fixas hemma:)
jagochminafina.blogg.se

AnnaMärta
2013-04-29 @ 22:13:49

Ja, vad är det som händer med barnen när de helt plötsligt blir sådär stora?!? Jag får snart titta upp på min son, fast JAG är lång, och igår köpte jag skor i storlek 45 (!!) till honom....

Svar: 45 Hjälp! Det kunde man väl aldrig tro första gången man såg sin bebbes små fossingar att de en dag skulle bära 45 i skor.
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0