Hos läkaren.

 
 
Vi var nere på vårdcentralen idag jag och den lilla. Läkaren tyckte allt att hon såg trött och hängig ut min lilla tjej, och eftersom halsen var röd, andningen ansträngd och för att både ögon och näsa var geggiga trodde hon på att det  skulle vara något bakteriellt. Det  gick inte att se om örat som gjorde ont igår var inflammerat eller ej för där satt en vaxpropp.
 
Så när både sänkan och halsprovet var bra så verkade läkaren bli smått förvånad. Hon frågade mig om jag tyckte vi skulle börja med pennicillin ändå. Men jag tyckte det var lite onödigt om det nu är en virusinfektion, så hon sa att om det inte blir bättre om två te dagar så ska vi komma igen och få en penicillinkur. Till dess ska vi prova Mollipect tre gånger om dagen, i tre dagar för hostan och slemmets skull. (Hur jag nu ska få i henne det...) Sen ska vi ta nässpray tre gånger om dagen och skölja näsan med koksalt för att rena, ett par gånger per dag och så ska det droppas revaxör i örat för att lösa vaxproppen. Hoppas nu att detta hjälper så hon snart blir pigg igen min lilla fina.
 
Idag slutar alla mina skolbarn klockan ett så då tänkte jag cykla ner till byns cafe för att köpa med lite god fika att bjuda barnen på. Jag vann fyrahundrafemtiokronor på hästtips som min mamma tippat på åt mig igår. Visserligen gick de pengarna till medicin idag. Men strunt samma, det tänker vi inte på. Vi är värda  lite vardaxslyx idag.
 
Anonym
2012-11-28 @ 14:57:45

Stackars liten. Hoppas lite gofika hjälpte lite.

Svar: Lite gofika gör alltid susen:) Jag hoppas det vänder nu.
jagochminafina.blogg.se

Maria NB
2012-11-28 @ 14:58:21

Mitt namn försvann. Jag är någon, inte anonym....;)

maria
2012-11-28 @ 22:25:12
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se

Hoppas att hon blir bättre snart! Det är inte lätt att övertyga de små att medicin är nödvändigt :)
Självklart var ni värda lite vardagslyx :)

Svar: Nej, den där medicinen är inte så kul att ta. Man får helt enkelt stå ut med att känna sig som världens taskigaste en stund. Men sen bjuder jag henne på en eller två små salta björnar när det är klart. Lite gott ska man väl ha efter en så äcklig medicin:)
jagochminafina.blogg.se

Anna -Dagar av lycka
2012-11-28 @ 22:29:33
URL: http://dagaravlycka.blogspot.com

Men lillfian. Stackars att det inte ger med sig. Hoppas dock att ni slipper antibiotikan :)

Klart att ni var värda fika. LÄTT!

Kram
/Anna

Svar: Ja lite god fika behöver man allt unna sig ibland;)
jagochminafina.blogg.se

Hanna
2012-11-29 @ 19:10:31
URL: http://hanzenpanzen.blogg.se

Stackars liten!

Svar: Hoppas hon blir bättre snart igen:)
jagochminafina.blogg.se

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma
2012-11-29 @ 20:45:20
URL: http://lottizdays.blogg.se

Stackars liten. Hoppas hon piggnar till snart. Lät som en bra behandling hon blev ordinerad iaf. Kram på er.
--------------------
Pågående tävlings hos mig:
http://lottizdays.blogg.se/2012/november/tavling-vinn-ett-presentkort-pa-200kr-hos-solentro-alla-som-deltar-ar-vinnare.html

Svar: Okej, ska spana in tävlingen. Tack för kramen:)
jagochminafina.blogg.se

Linda
2012-11-29 @ 21:45:58
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Stackars tjejjen! Mycket glass och gofika hjälper alltid :-)

Du, jag blev allt lite rädd idag i kyrkan då prästen helt plötsligt började välsigna oss och predika om gud och att han var livets ljus osv... Det får man ju absolut inte göra enligt skollagen. Så nu sitter vi här bägge två och läser vad skolverket skriver om skolverksamhet i kyrkan och vi vet inte riktigt vad vi ska göra då det verkligen står att prästen inte får vistas i kyrkan samtidigt som barnen.
Ska man göra något? Ska jag återigen bli den bittra mamman som klagar? Ska man bara sopa det under mattan? Låtsas som inget?
Vi vet varken ut eller in. Sambon föreslog att skriva ut det kapitlet och sätta upp anonymt på skolans anslagstavla...
Jag gillar verkligen att barnen går till kyrkan, på skolavslutningen var det så vackert att man blev rörd i hjärtat, och idag sjöng de JÄTTEfint - men att prästen är där och predikar, det FÅR han ju inte göra.
Jaja, nu fick jag iallafall skriva av mig lite här ;)
Ha en fin kväll!

Svar: Att han pratar om att han är livets ljus och börjar välsigna er kan ju kännas lite knas nu när det varit så mycket diskussioner kring detta i samband med skolans besök i kyrkan. Sen kan jag väl tycka att det är lite synd att prästen inte ens får nämna gud, tycker att det kan vara lite fint med berättelsen om julkrubban och jesubarnet och sånt. Men står det skollagen så gör det, och då ska det följas. Här sjunger våra skolbarn i kyrkan en kväll nästa vecka, det brukar vara fint och väldigt fullsatt. Här har vi en ung(i min ålder) präst som är helt suverän inte alls så där trist och mossig utan mer lättsam. Jag tror han kommer att hålla sig till lagarna, men det måste ju vara trist att som präst inte få säga nånting alls av det som kyrkan tror på. Gå på magkänslan Linda. Hänvisa till skolverket. Lycka till. Och njut av sången.
jagochminafina.blogg.se

Linda
2012-11-30 @ 08:11:31
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Tack! Skönt att ventilera med någon! Funderade på att maila Olles lälare och inte alls vara arg eller så utan mer hänvisa ifall det verkligen är någon som inte alls gillar detta med skolan vs kyrkan. Då åker rektorn på det...
Är erat på kvällen så kanske det inte hör till skolan, utan är mer vid "sidan om"? Vår präst är en ny ung präst, men han körde på med sitt och ingen reagerade.
Vet inte om jag vågar gå på magkänslan denna gång?
Om nu inte prästen får predika enligt lagen så vore det kanske bäst att skolan håller sig på hemmaplan, för jag kan också tycka att det är lite tokigt om han inte får berätta om julkrubban osv - som man själv är uppväxt med!
Kram!

Svar: Att ta det med läraren skulle nog vara det bästa och smidigaste sättet. Hoppas det blir bra. Ha en skön ledig fredag:) Kram
jagochminafina.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0