Snö och tö.

Igår var det fortfarande vitt och vackert med snö. Idag töar det bort. Det regnar och slaskar och vägar och trädgård består av en enda brun och äcklig sörja. I går kunde Saga åka pulka för att hämta Linnea i skolan även om det bitvis var lite knöligt för igår valde de att sanda gatorna. Lagom sådär en dag innan man visste att det skulle bli åtta plus kan tyckas. Det har varit ett par dagar med värsta bästa sparkföret och hala pulkabackar. I måndags eftermiddag gick jag Linnea och Saga till skolans backe. Sen drog jag och Saga pulkan vidare ner till Ica. Perfekt och hon behövde bara hoppa av nån gång som i tunneln och vid övergångsstället. Men sen det blev sjukt tungt att dra både pulkan och en fullpackad kasse med mat hem. Det är då man undrar hur tänkte jag här.
 
Idag är det dagen innan Hampus födelsedag och mycket minnen virvlar omkring. Jag minns inte allt av dagen men jag minns mycket. Det var den 24 januari och vi hade fått tid för igångsättning. Men det ville sig inte riktigt. Jag hade läst att det ibland kunde ta upp till en vecka. Herregud det gick ju inte. Vi ville ju hem till Sofie. Jag har minnen av människor jag mötte på BB. En kvinna med diabetes, vi pratade ett tag och ett ungt par som satt med sin bebis i den gemensamma matsalen om kvällen. De var unga och hade fått en liten pojke, han skulle heta Linton. De var så fina och såg så lyckliga ut. Det hade blivit kväll och jag ville att min bebis också skulle komma. Men det dröjde till kvällen därpå.
 
Idag är det en så kallad rövdag. Jag tänkte att vi skulle ta det lugnt och se en film efter Sagas önskemål. Men lagom mysigt när tv-rummet stinker djurtoalett. Kattjävlarna hade pissat i legolådan. En stor back på hjul fylld med smålego. Det tog typ halva dagen att tvätta allt. Men vid 9 satte vi oss för lite frukost och en kaffepaus. Då hade kaffebryggaren redan slagit av och kaffet hade blivit ljummet så jag värmde på det. Den där stunden vid 9 är så helig efter morgonens race. Idag satte vi igång en Lasse- Maja film och jag hann ta tre munnar kaffe innan Saga tappade ett glas med joz i golvet. Resten av dagen kändes rätt rövig. Men jag åt i allafall goda banan och kesopannkakor i förmiddag.  Och jag hade choklad jag köpte på rea igår att smygäta  och så överraskade Bella med att inte skälla ut den kompis Lovisa hade med sig hem idag innan de åkte till Växjö. Det var ju alltid något. Annars var inte dagen så kul. Såg förresten att det var årets fattigaste dag idag också. Kul att det inte är bara jag idag då.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0