Söndag 28 maj.

Det blev en fin långhelg. Men idag är det väldigt mycket söndag med saker som ska jobbas ikapp. Det är tvättberg och stök överallt. Annars hade jag helat varit ute och gjort ingenting idag för nu är sommarvädret på väg bort och jag känner att jag vill ta tillvara på maj månads sista vackra dagar.
 
Igår var vi i Växjö för att fixa födelsedagspaket till Lovisa. Sånt tillhör ju inte precis mina favorit aktiviteter. Men när vi kom hem grillade vi och sen gick jag och Saga en kvällspromenad på landet. Vi träffade lamm och en liten andbebis. Vi sjöng på Pippis och Idas sommarvisa och jag dog nästan vackertdöden för så fint det är när gökört och liljekonvalj blandar sig med varandra i majkvällens gyllene sken och alla ängar med fluffbollar i solnedgång. Men det är lite sorgligt också att gå där. För man blir så påmind om livets förgänglighet och om hur fort allt går. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0