Sista måndagen i maj.

 
Måndag morgon och jag tänker hur kan man bli så trött av fyra dagars ledighet. Men det är väl så att vi är smått mästare på att vända på dygnet. Och så stökade Saga i natt. Hon sov inte middag igår och somnade innan kl åtta igårkväll så vid 02 tiden ville hon stiga upp. Vi gick upp på toa och gick och drack lite vatten sen tyckte hon det var okej att lägga sig igen men det tog nog en timme innan hon somnade om. När jag vaknade i morse hade jag ont i halsen och lock för det ena örat. Men nu efter te och kaffe känns halsen lite bättre fast ont gör den ändå och näsan kliar så kanske är det en skön liten sommarförkylning på gång.  Idag ska vi följa med Lovisa till tandläkaren sen får vi se vad dagen erbjuder. Jag har lagt mig tillgänglig för jobb men blir det inget får jag pyssla med lite födelsedags förberedelser för Lovisa. 
 
Igår var det morsdag. På eftermiddagen försvann Sofie och Hampus obemärkt iväg och kom hem med en tårta och en blomma. Sen fick jag ett läppbalsam och en body butter från Body Shop. Och en påse avokado. På morgonen fick jag en tekopp och en frukostskål. Och redan kvällen innan gav Linnea och Saga mig en ask som var guldfärgad med ett litet brev och en blomma i för de kunde inte vänta och ge presenten ända till morgonen därpå. Det var fina små saker alltihop men allra gladast blev jag nog för kramen jag fick framåt halv tolv av en sovrufsig yrvaken unge som nu är längre än mig som kom gående ner för trappan och mötte mig i köket med orden ha en glad morsdag. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0