24 maj.

 
De fina dagarna fortsätter men Sverige hotas av vattenbrist och det känns ju mindre bra. Kalendern börja bli fulltecknad så som den alltid är i slutet av maj och början av juni. Och jag känner mig smått stressad. Det är födelsedag för Lovisa, presenter som ska fixas, två kalas och familjekvällar och avslutningar avlöser varandra. Och så är det det där med bilen att vi måste få tag på en bil och så måste vi börja skrapa färg och måla på huset. När vi väl kommit igång med det då kan vi ge oss den på att regnet vi behöver kommer. Igår var vi på bankmöte för att skriva om huslånen samt kolla hur det är möjligt att ta ett lån till en bil. Aldrig ett lån för att köpa bil har vi sagt och köpt varenda bil vi ägt kontant. Denna gång känner vi att vi varken vill eller kan det. Jag önskar att man klarade sig utan bil för hur man än gör så är det en enda stor förlustaffär. Och våra bilar går alltid sönder. Hur som så åkte jag och Saga tåget ner till Alvesta igår när vi skulle på mötet. Det tyckte hon var spännande. Och så smidigt. Synd att det inte går till Vislanda i ett streck då kunde barnen sätta sig och åka till morfar typ när som.
 
Vi klev av tåget hemma. Och gick och köpte korv att grilla.
 
Ljuva majkvällar. 
 
Och goda mellanmål. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0