Sommaren: Hallå!

 
De säger att regnet behövs, att det är så torrt i marken. Men jag tycker det är så otroligt tråkigt det här vädret. Jag blir så trött av detta mörker. På sommaren vill jag ha sol och värme. Idag är jag helt sjukt trött nästan så att jag börjar undra om nåt är fel. Jag känner mig sjuk. Men har ingen feber eller nåt. Bara ont i halsen för tredje veckan i rad och en förlamande trötthet. Visst trött är jag alltid, jag har ju inte sovit en hel eller ens en halv natt på snart tre år.  Inatt vaknade jag av regn och åska och kunde inte somna om utan låg där och försökte lösa världsproblem samtidigt som jag önskade att åskan skulle dra bort. Och i fredags och lördags var jag uppe alldeles för länge fast att jag varit jättetrött hela dagen. Men ibland bever jag lite egentid med min make och ska vi få den så är det under nattens timmar. Kanske är det så enkelt att jag har grav sömnbrist. Eller är det kanske nån förkylnings grej med tanke på halsen som gör ont vecka ut och vecka in. Och så kan det vara så att jag gått ner i mitt järnvärde igen. Jag har ju alltid låga depåer och när jag fick ut mitt MA förlorade jag ganska mycket blod och bara lite mer än tre veckor efter det kom mensen tillbaka. Och halleluja att man kan blöda så. Dag två var som alltid värst men det var liksom extremt denna gång. Så kanske beror tröttheten på järnbrist. Jag vet inte. Men det känns som att jag hanterat det bättre om man fått solljus och gärna lite värme istället för det här grå mörka vädret. Ikväll och imorgon kväll är jag bokad på jobb. Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta orken. Jag vet bara att det blir sent innan jag kommer i säng ikväll igen. Men tanken på att från och med nästa vecka ringer inga klockor får mig att hålla mig ovan ytan. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0