Nionde januari.

Så gick jullovets sista dag. Det har varit ett bra lov men som vanligt gick det alldeles för fort.  Skolterminen började med en lovdag. Skönt så att den första veckan blir kortvecka. Men Jonas började jobba idag och Sofie som går gymnasiet började också sin termin idag. Idag var tanken att väcka barnen vid nio så att de ska kunna somna ikväll. Linnea vaknade av sig själv strax innan nio men Lovisa och Hampus var näst intill omöjliga att väcka fast vid kvart i tio hade jag lyckats få liv i dem. De tre gick i väg för att hälsa på farbror Kenth på jobbet och kom hem igen när vi skulle äta lunch. I eftermiddag åkte Hampus till stan med Kenth för att köpa ett lås till sitt skåp i skolan. Jag, Lovisa , Linnea och Saga gick till Estwalls café för att avsluta jullovet med en fika och efter det gick vi på biblioteket. Jonas kom och mötte upp oss där efter jobbet sen gick vi alla vidare till Ica. När vi kom hem lekte Linnea med en kompis innan det var dags för middag. Nu återstår bara det svåraste av allt såhär efter ett par veckors lov  - att somna! Saga som inte sovit middag de senaste dagarna somnade i tv-rummet när jag läste ett par kapitel ur Lasse- Maja för Linnea.  Men Linnea ligger och vrider sig. Lovisa är på väg in i duschen och Hampus som varit så trött idag för att han steg upp vad han säger var jättetidligt börjar bli pigg nu så här strax efter 21. Och Sofie som åkte bussen vid 8 imorse har inte ens kommit hem än för hon skulle se nån film eller nåt med några kompisar och anländer tydligen inte förrän typ vid 22.30. Själv fasar jag för att bli väckt av klockan imorgon. Det har varit så skönt att styra dygnsrytmen mer på vårt eget vis. Ibland tror jag att vi är vampyrer eller nåt egentligen. 
 
Linnea och Saga lekte skola innan vi gick på Café. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0