Saga 2,5 år.

 
 
Igår blev hon 2,5 år vår älskade fina lilla Saga. Hon firade med sovmorgon. (Men den hade jag dock ingen nytta av eftersom jag var tvungen att gå upp och väcka skolbarn ). Sen lekte vi att en av hennes dockor hade förstoppning. Jag fick vara doktor och en rosa paljetthatt toalett.
 
I torsdags var vi på 2,5 års kontroll och det gick ungefär som jag tänkte. Saga blev jätteblyg när vi kom in till sköterskan. Hon gömde sig i min famn och ville inte svara på vilka saker som fanns i sköterskan lilla väska. Hon tyckte istället  att jag skulle berätta vad det var för figurer som plockades upp ur väskan, att jag skulle mata dockan, rita teckning och sparka bollen. Men hon tinade upp efter en stund och visade att hon kan prata, förstå uppmaningar och rita. Och till slut även leka lite. Men fotboll fick jag sparka själv. Hon vägde yttepyttiga 11 kg. Och var knappt 90 cm lång. Hon är liten men hon följer sin egen kurva och det är ju det viktigaste . En linje under i längd och två under i vikt än genomsnittet. 
 
Idag uteblev sovmorgonen jag hoppades på. Idag är det lördag och då vaknade hon en timme tidigare än vad hon vanligtvis vaknar. Den varianten har man ju upplevt ett antal gånger som mamma. Men nu har syskonen sportlov och inte en klocka ska ringa under kommande vecka. Förutom makens då som ringer på måndag men sen ska han också vara ledig. Skönt. Imorgon kväll jobbar jag och kanske måndag sen ska jag hålla mig ledig ett par kvällar. Igår pratade jag med förskolechefen angående Sagas dagisplats. Vi hade ju satt nytt datum till måndagen efter sportlovet men vi känner att det funkar bra så som vi har det nu, dvs att jag bara jobbar kvällar så nu sköt vi inskolningen till efter påsk. Det känns bra. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0