En bra söndag.

 
Jag vaknade med ett vemod i bröstet idag. Det är så det alltid blir när semester och sommarlov är på väg att ta slut. Imorgon ska Jonas till jobbet  ( fast sen ska han vara hemma tre dagar till) och barnen har bara en vecka kvar av lovet. Även denna sommaren gick fort. Alldeles för fort. Men trots en jobbig känsla i förmiddag blev dagen fin. Riktigt bra till och med. Och jag har känt mig glad. 
 
Efter lunch bakade jag och Saga blåbärsmuffins. Sen åkte hela familjen plus hund till hembygdsparken och hade picknick. Vi blev kvar där ganska länge. Solen värmde gott och alla var nöjda och glada. Även farbror Kenth kom och gjorde oss sällskap. När vi skulle hem bestämde vi att vi skulle äta pizza till kvällsmat så Kenth kom med hem till oss och så åt vi pizza på altanen. När maten smält ville en av ungarna ut och jogga. Så strax efter åtta gick jag och alla barnen ut och gick elljusspåret. Några av dem joggade bitvis. Och jag och Sofie gick och pratade. Strax innan vi kom hem somnade Saga i vagnen. Smutsig av dagens lek och fika. Perfekt finns inte. Men måste ändå säga att det var en riktigt bra dag. En glad dag.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0