Sju dagar innan maj.

Måndag morgon. Syskonen har gått till skolan och Jonas till jobbet. Lovisa är hemma och vilar bort sin förkylning. Vi väntar på våren. Ute faller snöblandat regn. Saga dricker blåbärssmoothie och jag kaffe. Vi ser på Nyhetsmorgon. De pratar om nässelsoppa och familjeträning och jag tänker att man borde prova bägge. Jag har tänkt i flera år att jag ska prova göra nässelsoppa men det har aldrig blivit av. Börja träna är också något jag skulle vilja göra. Det kanske skulle vara lättare om man gjorde det hela familjen ihop. Saga hon säger att det killar i hennes öra. Kanske är det så att det är örat som värker om natten när hon ligger ner. Även inatt har hon stökat väldigt. Hon kanske inte har vaknat tio gånger men iallafall sju åtta. Och klockan fyra ville hon gå upp och kissa. Hon som annars varit torr även om natten i flera månader. Så vi är trötta idag också. 
 
Det är sju dagar innan maj. Och jag drömmer drömmar om våren. Om värmen. Gömmer drömmar i en skrynklig kudde om natten. Drömmer vakendrömmar ännu en sömnlös natt. Undrar. Söker svar. Gömmer oro under min madrass.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0