Påsklov.

 
Påsklovet har börjat. Så jäkla skönt det känns. Idag fick jag visserligen ställa klockan för Lovisa skulle åka med tåget till Bodaborg i Sävsjö med Kruxet. Men nu tror jag inte att klockan ska behöva ringa mer på en vecka. Jag hoppas på att få nån plustimme på sömnkontot under lovet för jag är trött. Igår hällde jag upp maskindiskmedel i Charlies skål istället för pellets. Man blir dum i huvudet av sömnbrist. Tur nog kom jag på min miss innan han började äta. Igår fick han förresten flytta ut i sin sommarbur. Nu ska det visserligen vara typ vinter denna veckan men jag tror inte det blir så kallt eller så mycket snö att han skulle frysa där. 
 
Vår bil har blivit utdömd nu. Så vi lär inte komma nånstans på lovet annars har Jonas också tagit ledigt. Så tråkigt för vi fixade den för en massa tusen nu för bara typ två månader sedan och hoppades på att kunna köra fram till nästa besiktning vid jul. Nu måste vi hitta en ny bil och det är inte lätt. Svårt också att åka runt mellan bilfirmor och leta när man inte har nån bil att åka i. Det känns att hur man än gör blir det förlustaffär när det handlar om bilar. Denna gången måste vi nog ta ett lån för att köpa bil, det känns aptrist. Jag hade mycket hellre lånat pengar till att bygga ut huset lite. De här problemen har dock ställts åt sidan lite ett par dagar. I fredags skedde ett fruktansvärt terrordåd i Stockholm. Fyra människor dog och många skadades. En händelse som berört oss alla. Så fruktansvärt. Sorgligt, tragiskt  och skrämmande. 
 
Idag har Linnea haft en klasskompis här. Imorgon ska jag följa med Sofie till sjukhuset. Vi får åka buss så det tar halva dagen minst. På onsdag ska vi gå på sångstund jag och Saga och jag tror att nästan alla syskon vill följa med. Och på onsdag eftermiddag ska mina föräldrar ta färdtjänst hit. Barnen är förväntansfulla. Min pappa har inte varit här sedan i januari när Hampus fyllde år och min mamma har inte varit med sedan julen 15 tror jag det var. Hon ringer hit varje dag nu. Hon låter piggare och starkare än på många år. Och hon ska ha gjort stora framsteg i sin hälsa. Det känns så otroligt skönt särskilt för min pappas skull. 
 
 
Anita
2017-04-11 @ 08:30:05
URL: http://siliiins.blogg.se/

Härligt med lov :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0